וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר לב לבייב נחת בישראל ועוכב לחקירה על ידי שוטרי להב 433

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 17:46

לבייב נחת בישראל ארבע שנים לאחר פרוץ חקירת הברחת היהלומים מרוסיה לארץ. עם נחיתתו, עוכב המיליארדר לחקירה בחשד לעבירות מס והלבנת הון, אך שוחרר בתנאים מגבילים שעות לאחר מכן. לבייב הואשם ב-2018 בהברחת יהלומים ממכרות בבעלותו באפריקה לארץ

לב לבייב, אפריקה ישראל, 
26/03/2007. ראובן קסטרו
חשוד בהברחת יהלומים והלבנת הון. לב לבייב/ראובן קסטרו

המיליארדר לב לבייב נחת הלילה (רביעי) בישראל, ארבע שנים אחרי פתיחת חקירת פרשת הברחות יהלומים מרוסיה לישראל. עם נחיתתו עוכב לבייב לחקירה על ידי שוטרי להב 433 בחשד לביצוע עבירות מס והלבנת הון, אך כעבור כמה שעות הוא שוחרר בתנאים מגבילים. לבייב עזב את ישראל לרוסיה עם פרוץ החקירה.

מאוחר יותר גורם בפרקליטות אישר לוואלה כי הושגה הסכמה בין חברת היהלומים LLD של לבייב, לפיה ייחתם הסדר טיעון בין מנכ"ל החברה ראובן שמאלוב לבין הפרקליטות. אותו גורם הדגיש כי לא מדובר בהסדר טיעון בין לבייב לפרקליטות.

מטעמו של לבייב נמסר: "מר לבייב הגיע הבוקר למטה לה"ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית לפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב ישוב הלילה למשפחתו, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים".

לבייב נחשד בשנת 2018 בפרשת הבחרת יהלומים ממכרות בבעלותו באפריקה למדינה, ובהלבנת הון בסכומים של 300 מליון שקלים. חקירת המקרה החלה כשאנשי מכס בשדה התעופה חשדו באחד הנוסעים לארץ מרוסיה, ומצאו אצלו את היהלומים.

לב לבייב  04.01.2004. ראובן קסטרו
לבייב/ראובן קסטרו

עם פרוץ הפרשה, המשטרה ורשות המיסים החרימו את נכסיו של לבייב, ואף פשטו על משרדי בורסת היהלומים ברמת גן, והחרימו יהלומים שהיו שייכים לחלק מהחשודים הפרשה. במסגרת הפרשה, שזכתה לשם "יהלום שחור" נחקרו גם בנו של המיליארדר, זבולון לבייב, שהיה אחד ממנהלי החברה, ותשעה בכירים נוספים בחברה.

עם מעצרם של החשודים, טענו חוקרי המשטרה כי חברת LLD, בבעלותו של לבייב, "התנהלה כארגון פשע לכל דבר". לטענת המשטרה החשודים בפרשה השמידו ראיות הקשורות לחקירה ושיבשו את מהלכה.

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully