וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: המחוזות הבדלניים לוהנסק ודונצק יצביעו על הצטרפות לרוסיה

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 17:04

על פי התקשורת הרוסית, משאל עם לגבי הצטרפות לרוסיה ייערך בשני המחוזות ב-23-27 בספטמבר. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי האנשים שחיים באזורים אלה צריכים לקבוע את גורלם בעצמם

הבדלנים תומכי רוסיה ברפובליקה העממית של לוהאנסק (LPR ) וברפובליקה העממית של דונצק במזרח אוקראינה יערכו משאל עם לגבי הצטרפות לרוסיה ב-23-27 בספטמבר, כך דיווחה סוכנות הידיעות TASS היום (שלישי). גם מחוז חרסון וחלק ממחוז זפוריז'יה הודיעו כי יערכו משאלי עם לגבי אותה סוגיה.

הפרלמנט הבדלני של לוהנסק חוקק מוקדם יותר חוק שמפרט את משאל העם המוצע, אף שבמסמך לא נוזכר תאריך כלשהו לעריכת ההצבעה. הרוסים השתלטו על מחוז לוהנסק במהלך המלחמה, אך גורמים רשמיים באוקראינה אמרו אתמול כי השתלטו מחדש על כפר בתוך השטח.

בווידאו: לחימה בחבל דונצק באוקראינה/צילום: רויטרס
חיילים אוקראינים ברכב צבאי באזור דונצק, 23 באפריל 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים בדונצק/רויטרס

מפקדים בדלנים באזורים שנמצאים בשליטת רוסיה כעת מגבירים את מאמציהם באחרונה לערוך הצבעה לגבי הצטרפות לרוסיה. הקרמלין לא הגיב על ההצעה. בעבר הוא אמר כי זה עניין מקומי של האנשים שמתגוררים באזורים אלה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי האנשים שחיים באזורים הבדלניים באוקראינה צריכים להחליט לגבי עריכת משאל עם להצטרפות לרוסיה. "מההתחלה אמרנו כי האנשים שבשטחים האלה יקבעו את גורלם", הוא אמר לטלוויזיה הממלכתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully