וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הורשע ברצח חברתו ב-1999 - שוחרר לאחר 23 שנה בכלא

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 12:49

עדנאן סייד היה בן 19 כשנגזר עליו מאסר עולם בגין רצח חברתו לשעבר, האיי מין לי, שגופתה נמצאה קבורה ביער ב-1999. בשבוע שעבר, התביעה ביקשה מבית המשפט לבטל את גזר הדין בטענה כי הביקורת החוזרת שנעשתה לתיק בשנה האחרונה הובילה ל"שני חשודים חלופיים אפשריים אחרים"

שופט בארצות הברית ביטל את ההרשעה ברצח של גבר מבולטימור, לאחר שהמקרה הגיע לפודקאסט שדן בפשעים.

עדנאן סייד היה בן 19 כשנגזר עליו מאסר עולם בגין רצח חברתו לשעבר, האיי מין לי, שגופתה נמצאה קבורה ביער ב-1999. בשבוע שעבר, התביעה ביקשה מבית המשפט לבטל את גזר הדין בטענה כי הביקורת החוזרת שנעשתה לתיק בשנה האחרונה הובילה ל"שני חשודים חלופיים אפשריים אחרים". בעקבות כך, שוחרר סייד, בן ה-41 כיום, למעצר בית לאחר כ-23 שנים בכלא.

השופטת מליסה פין מבית המשפט בבולטימור אמרה כי היא מבטלת את גזר הדין "בשל הצדק וההגינות" והוסיפה כי המדינה נכשלה בחלוקת ראיות עם עורכי דינו של סייד שיכלו לסייע בהגנה שלו במהלך המשפט. היא פסקה גם על משפט חוזר.

עדנאן סייד שוחרר אחרי 23 שנים בכלא בבולטימור. רויטרס
עדנאן סייד יוצא מבית המשפט/רויטרס

בשנת 2000, חבר מושבעים מצא את סייד אשם בקרצח בכוונה תחילה, חטיפה, שוד ומאסר שווא. התביעה טענה כי הוא זעם על כך שחברתו - עמיתתו לכיתה בתיכון וודלואן - עזבה אותו, ולכן חנק אותה ובסיוע חבר העביר את גופתה לפארק ליקין בבולטימור. התביעה הסתמכה חלקית על מידע מהטלפון של סייד שמאז הוכח כלא אמין.

כל ערעור שהגיש סייד בשני העשורים האחרונים נדחה, כולל הניסיון האחרון שלו ב-2019. ב-2014, הפודקאסט "סיריאל" ("סדרתי"), שהתמקד בתיק, פיקפק באשמתו של סייד. פרקים של התוכנית הורדו כ-340 מיליון פעמים מאז. התיק עובד גם לסדרה תיעודית של HBO ב-2019.

משרד התובע של מדינת בולטימור, שבחן את המקרה בשנה האחרונה לצד עורך הדין של סייד, אמר בשבוע שעבר כי "מגיע לסייד משפט חדש". התובעים אמרו כי אין להם "ביטחון ביושרה של ההרשעה" וכי זיהתה שני חשודים אפשריים אחרים שהיו מוכרים למשטרה עוד ב-1999.

עדנאן סייד שוחרר אחרי 23 שנים בכלא בבולטימור. רויטרס
יקבל משפט חוזר/רויטרס

זהות החשודים לא פורסמה, אך חדברי גורמים בכירים, לשניהם עבר של אלימות כלפי נשים, כולל הרשעות שקרו לאחר המשפט של סייד. אחד החשודים ששמו טוהר במקרה לא עבר את גלאי השקר.

התובעת הראשית, מרילין מוסבי, אמרה: "התובעים שלנו נשבעו לא רק לתמוך באגרסיביות בקורבנות פשע, אלא גם, לזכות את אלה שהואשמו והורשעו לא בצדק כשנמצאות ראיות חדשות שתומכות בחפותם".

מחיאות כפיים סוערות נשמעו כשסייד יצא מהבניין. סטיב קלי, עורך דין של משפחת הקורבן, אמר כי "מבחינתי לא מדובר פה בפודקאסט, אלה בחיים האמיתיים - סיוט שלא נגמר יותר מעשרים שנה".
סיריאל פרודקשנס, שמפיקה את הפודקאסט, צייצה כי תשדר פרק חדש לגבי הסאגה המשפטית היום.

  • עוד באותו נושא:
  • בולטימור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully