וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמות הנרצחות, הנשק ובגדיהן: המיצב הישראלי באו"ם להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 11:26

בז'נבה מוצגת היצירה של האמנית קרן גולדשטיין יחזקאלי, כדי להגביר את מאמצי המדינות ותרומתן למאבק באלימות נגד נשים. במיצב מוצגים הבגדים של הנרצחות עם שמותיהן, סיפור חייהן ומותן, וכלי הרצח, כשברקע מתנגנים שירי ערש. "בעל כורחי הפכתי לדוברת של נשים מתות"

המיצב להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים בבניין האו"ם בז'נבה. 20 בספטמבר 2022. משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה, אתר רשמי
מיצב "איננה עוד"/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה

בבניין האו"ם בז'נבה נפתחה היום (שלישי) התערוכה "איננה עוד" של האמנית קרן גולדשטיין יחזקאלי, שמציגה בגדים של נשים שנרצחו על ידי בני זוגן. המיצב ממוקם מול אולם הדיונים של האו"ם ומטרתו להעלות מודעות לתופעה המזעזעת של רצח נשים, על מנת להגביר את מאמצי המדינות ותרומתן למאבק באלימות נגד נשים.

התערוכה אורגנה על ידי משלחת ישראל לאו"ם יחד עם המשלחות מיוון וקפריסין, ומציגה את בגדיהן של קורבנות משלוש המדינות. בין היתר, מוצגים בגדיה של מיכל סלה, שנרצחה על ידי בן זוגה לצד פירוט על פורום מיכל סלה שהוקם אחרי מותה. בנוסף, מוצגים לראשונה גם בגדים מארצות הברית, טרינדד וטובגו.

המיצב להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים בבניין האו"ם בז'נבה. 20 בספטמבר 2022. משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה, אתר רשמי
"האמנתי שהבגדים שאספתי מסמנים את סופה של מגפת האלימות נגד נשים"/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה
המיצב להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים בבניין האו"ם בז'נבה. 20 בספטמבר 2022. משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה, אתר רשמי
התיאור על בגדיה של מיכל סלה/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם- ג'נבה

הבגדים מוצגים לצד סיפור חייהן ומותן של הנשים, ואף מצויין באיזה נשק נרצחו, כשברקע מושמעים שירי ערש בשפות שונות. הדיונים החשובים באו"ם מתקיימים "בתנאי מעבדה", לכן הצבת המיצב המצמרר מהווה עדות לכל מה שצריך וניתן לעשות, כדי למנוע אלימות נגד נשים ואת הקורבן הבאה.

האמנית, קרן יחקאלי גולדשטיין, תיארה את הדרך שעשתה ליצירת המיצב. "יצאתי למסע הזה לפני חמש שנים, האמנתי שהבגדים שאספתי מסמנים את סופה של המגפה העולמית המושתקת של אלימות נגד נשים", סיפרה. "להיפך. עם פרוץ והקורונה, חלה עלייה מסחררת במקרים של אלימות במשפחה, ורצח נשים. בעל כורחי הפכתי לדוברת של נשים מתות שקולן הושתק באלימות ואכזריות, ומשימת חיי היא להשמיע את קולן מעל כל במה אפשרית ולקרוא לטיפול מיידי, נחוש וחד משמעי במיגור האלימות".

מירב אילון שחר, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה התייחסה למקרי האלימות כלפי נשים בישראל. "השנה נרצחו בישראל 15 נשים על ידי בני משפחתן, ואנו נמשיך להיאבק עד למיגור מוחלט של אלימות נגד נשים", אמרה. "ישראל מקדמת את המאבק באלימות נגד נשים בבית וגם במוסדות האו"ם. נדרש מאמץ חברתי בינלאומי לחנך נגד אלימות, ולמען שוויון מגדרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully