וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות עצרה בכיר בחמאס בשכם; עימותים אלימים פרצו באזור

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 10:24

פלסטינים חמושים הגיבו בזעם על המעצר של מסעב שתייה וחילופי אש התפתחו בינם לבין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. לפי הדיווחים, גבר אחד נהרג מהירי. חשש במערכת הביטחון: הזעם ברשות על המעצרים יוביל לפיגועים נגד ישראלים

בווידאו: הרשות הפלסטינית עצרה בכיר בחמאס בשכם; עימותים אלימים פרצו בגדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו הלילה (שלישי) בכיר חמאס בשכם, מסעב שתייה. בעקבות המעצר, חמושים יצאו לרחובות וחילופי אש התפתחו במקום. על פי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נורה למוות, ובעיר החליטו על שביתה כללית. במערכת הביטחון חוששים שהזעם על הרשות יוביל לפיגועים נגד ישראלים.

בעקבות המעצר, פעילי טרור בג'נין קראו לרשות להפסיק את "המרדף אחרי ההתנגדות", ואיימו לחטוף את אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. "אנחנו לא רוצים שתילחמו בנו, אלא שתסירו את ידיכם מאיתנו ותשחררו את מוסעב", מסרו הפעילים. "אם אתם חוטפים אנשים, גם אנחנו נעשה זאת. איך אנחנו יכולים לזוז בזמן שאתם מתואמים עם הכיבוש? אתם לא נותנים הזדמנות ומגבילים את הלוחמים".

העצור וחברו נבולסי, שכם. 20 בספטמבר 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
פעיל חמאס, מסעב שתייה ואיברהים נבולסי, שנהרג לפני כחודשיים כשסירב להיעצר/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שכם, לאחר מחאה על מעצר. 20 בספטמבר 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
שכם אחרי המחאה על מעצר פעיל החמאס. הלילה/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר הפציר ראש הממשלה יאיר לפיד ברשות הפלסטינית לרסן את פעילי הטרור בשטחה. "מדינת ישראל תמשיך לעצור ולסכל את פעילות הטרור והמחבלים בשטח. אנחנו מצפים שהרשות תיקח אחריות ותילחם בטרור", אמר לפיד.

אתמול הודיע שב"כ כי חשף תשתית חמאס שפעלה באזור שכם וחברון, ותכננה לבצע פיגועים בישראל. שבעה פעילי טרור נעצרו ונלקחו לחקירה, ממנה עלה כי גויסו ברשתות החברתיות על ידי תושב רצועת עזה, יחיא עאמר מחמד אבו סעיפאן, פעיל חמאס שעוסק בגיוס של צעירים והסתה ברשת.

תהלוכת חמושים בג'נין במחאה על המעצר. 20 בספטמבר 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
חמושים בשכם. הלילה/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העצורים הם מסעב הימוני, אחמד אבו דאוד, עז אלדין אלזין, עמאד אבו חלאף ועבדאללה קואסמה מחברון, ומאמון חנני וכמאל חנני, מכפר בית פוריק ליד שכם. הפעילים קיבלו מאבו סעיפאן הדרכה בייצור מטעני תופת והנחיות לביצוע פיגועים.

עוד עלה מהחקירות כי הפעילים גויסו למימוש פיגועי ירי ומטענים, קיבלו לידיהם כספים, שבהם רכשו חומרים וערכו ניסויים. במהלך החקירות אותרו אמצעי לחימה שהיו ברשות העצורים, בין היתר נתפסו חומרים ואמצעים שונים להכנת חומרי נפץ ונשקים שאמורים היו לשמש לפיגועים בכמה מתווים. נגד מרבית החשודים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות, וכתבי אישום נוספים יוגשו בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully