וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במסר ללבנון: אפשר וצריך להגיע להסכם על הגבול הימי

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 19:47

לשכת ראש הממשלה אמרה כי הסכם על הגבול הימי ישרת את האינטרסים של שתי המדינות, ויתרום ליציבות האזורית. כמו כן, מסרה הלשכה כי ללא קשר לשיחות המשא ומתן, הםקת הגז מאסדת "כריש" תחל ברגע שהדבר יהיה אפשרי

לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד משרה היום (שני) כי "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות". הלשכה הוסיפה כי הסכם עם לבנון יתרום רבות ויועיל ליציבות האזורית.

כמו כן, מסרה הלשכה כי הפקת הגז מאסדת כריש תתחיל כסדרה, ואינה קשורה למשא ומתן בין שתי המדינות. "האסדה תחל בהפקת הגז ללא עיכובים ברגע שזה יהיה אפשרי", הודיעה הלשכה. לבסוף, הודתה לשכת ראש הממשלה למתווך האמריקני "עבודתו המאומצת בניסיון להביא להסכם"

ראש הממשלה יאיר לפיד טס מעל אסדת כריש 20 יולי 2022. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
לפיד טס מעל אסדת כריש/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

למה זה חשוב

המשא ומתן העקיף בין ישראל ללבנון מגיע לרגעי הכרעה. בשני הצדדים ממתינים להצעה כתובה להסכם שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין צפוי לשלוח בימים הקרובים.

מה הם אומרים

  • בשבוע שעבר, אמר שר הביטחון בני גנץ כי אם מנהיג חיזבאללה ינסה לחבל בשיחות המשא ומתן על הגבול הימי, באמצעות התקפה על אסדת "כריש", מדינת לבנון כולה תשלם את המחיר. "אם נסראללה רוצה לנסות לפגוע באסדה הוא מוזמן לעשות זאת, אבל המחיר יהיה לבנון", אמר.
  • היועץ לביטחון לאומי איל חולתא אמר בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה כי המשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון הוא רק תירוץ עבור נסראללה. "ישראל רוצה לבנון יציבה. אנחנו רוצים להחליש את השפעת חיזבאללה בלבנון. לכן אנחנו מנסים לקדם את המשא ומתן על הגבול הימי", אמר חולתא.
  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully