וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה הרוגים במהומות החיג'אב באיראן; המשטרה: מות הצעירה הוא "תקרית מצערת"

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 23:29

ההפגנות בעקבות מותה של מחסה אמיני, שנעצרה בגלל שלא לבשה חיג'אב כראוי, נכנסו ליומן השלישי. מפקד משטרת טהרן מסר היום הודעה שבה כינה את המקרה "תקרית מצערת" והראה סרטון שבו נראית אמיני לכאורה נכנסת לחדר ומתיישבת, מדברת עם אדם אחר ואז מרימה ידיים ומתמוטטת

בווידאו: מהומות באיראן בעקבות מות הצעירה, מהסא אמיני בת ה-22 ש"התרשלה בעטיית חיג'אב"/מירכת וואלה!

המהומות שפרצו בעקבות מותה של הצעירה מחסה אמיני באיראן, אחרי שנעצרה על ידי משטרת המוסר, מסרבות לדעוך. ארגון זכויות אדם כורדי דיווח הערב (שלישי) שלפחות שני בני אדם נהרגו בעימותים עם המשטרה בעיר דיוונדרה באזור הכורדי של איראן. הארגון טען גם כי 15 בני אדם נפצעו במהומות. דיווחים אלה לא קיבלו אישור רשמי.

היום מסרה המשטרה האיראנית גרסה שלפיה מדובר ב"תקרית מצערת", אך הכחישה את ההאשמות שהובילו להפגנות, שנכנסו ליומן השלישי, בעיקר באזור הכורדי של איראן. סרטון שפורסם בטוויטר הראה את המפגינים והמפגינות בעיר דיוונדרה משליכים אבנים על כוחות הביטחון. על פי הדיווחים, בערים הכורדיות הוכרז על שביתת מסחר. התגית #MahsaAmini בטוויטר צברה 1.8 מיליון אזכורים.

אזרחים איראנים מדווחים על התפשטות המחאה לעיר משהאד

תושבים קוראים חדשות על מותה של מחסה אמיני בטהראן, 18 בספטמבר 2022. רויטרס
אזרחים בטהרן קוראים על מותה של אמיני, 18 בספטמבר 2022/רויטרס

אמיני בת ה-22 היתה בביקור עם משפחתה בטהראן כשנעצרה ביום שלישי על ידי יחידת המשטרה שאחראית על אכיפה של קוד הלבוש הצנוע בקרב נשים, שכולל חובת כיסוי ראש בפומבי. על פי הטענה היא הפרה את החוק. היא מתה בבית חולים כמה ימים לאחר המעצר. כיסוי ראש הוא חובה בקרב נשים באיראן מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979.

בהודעת המשטרה היום אמר מפקד משטרת טהרן חוסיין ראחימי שהטענות שלפיהן המשטרה אשמה במותה של הצעירה הן "האשמות פחדניות". לדבריו, המשטרה עשתה כל שביכולתה כדי להשאיר את אמיני בחיים, והיא לא ניזוקה פיזית כלל. "מדובר בתקרית מצערת מבחינתנו, ואנחנו מקווים שלעולם לא נהיה עדים למקרים כאלה", אמר ראחימי. הוא הראה סרטון שבו נראית אמיני כביכול, כשהיא נכנסת לחדר ומתיישבת לצד אנשים אחרים. לאחר מכן הוא הראה קטע מאוחר יותר בסרטון, שבו היא מדברת עם אדם שבודק את בגדיה. בסרטון מרימה האישה את ידיה לעבר ראשה ואז מתמוטטת.

סדקים בגולגולת ושטפי דם במוח. דיווח באתר חדשות בלונדון שהשיג, לטענתו סריקת סי-טי של אמיני

למשפחתה של אמיני נאמר בעת מעצרה שהיא תשוחרר מתחנת המשטרה לאחר "שיעור בחינוך מחדש". התקשורת במדינה ציטטה את המשפחה שאמרה כי אמיני הבריאה הובהלה לבית חולים בתרדמת, שעות ספורות לאחר המעצר. בסרטונים שהועלו לרשתות חברתיות נראו המונים נאספים מחוץ לבית החולים "קסרה" שבו טופלה אמיני לפני מותה. המשטרה טענה אחר כך שאמיני סבלה מבעיות בריאות וכתוצאה מהן מתה, ואולם אתמול אמר אביה לאתר חדשות שלא היו לה כל בעיות בריאותיות, והאשים את המשטרה במותה. האב אמר, כמו כן, שעל גופתה היו חבורות.

ברשת אל ערביה דיווחו הערב שאתר חדשות לונדוני השיג סריקת סי-טי של גולגלתה של אמיני. לדברי האתר, בסריקה ניתן היה לראות סדקים בגולגולת ודימום במוח. זאת בניגוד לגרסת המשטרה שלפיה לא הופעל כוח על אמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully