וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ בפועל של צ'ילה התנצלה בפני הנשיא הרצוג על הסירוב לקבל את מינוי השגריר

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 17:25

מבית הנשיא נמסר כי השרה הביעה את התנצלותה לאחר הלווייתה של מלכת אנגליה על הסירוב לקבל את כתב ההאמנה של השגריר בעקבות תקרית בגדה שבה נהרג נער פלסטיני. השרה אנטוניה אוריולה אמרה שצ'ילה מעוניינת לפתוח דף חדש ביחסים עם ישראל

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ', 24 באוגוסט 2022. Ivan Alvarado, רויטרס
מעוניינים לפתוח דף חדש. נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ'/רויטרס, Ivan Alvarado

מבית הנשיא נמסר היום (שני) שלאחר הלווייתה של המלכה אליזבת השנייה, ניגשה שרת החוץ בפועל של צ'ילה אנטוניה אוריולה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, והתנצלה בפניו על התקרית החריגה שאירעה בשבוע שעבר, שבמהלכה נמנע מהשגריר הישראלי הנכנס גיל ארציאלי להגיש את כתב האמנתו לנשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ'. השרה הביעה צער על התקרית והבהירה כי צ'ילה מעוניינת לפתוח דף חדש ביחסים עם מדינת ישראל.

בשבוע שעבר סירב הנשיא בוריץ' לקבל את כתב ההאמנה מארציאלי. טקס הגשת כתב ההאמנה היה אמור להתקיים ביום חמישי, אבל הנשיא הצ'ילאני ביטל את הטקס בשעה שהשגריר כבר הגיע לארמון הנשיאות. לפי התקשורת בצ'ילה הטקס בוטל לאחר שהנשיא הצ'ילאני עודכן על תקרית בגדה המערבית בה נהרג נער פלסטיני בן 17.

לפי הדיווחים בתקשורת הצ'ילאנית, מי שעידכנה את השגריר הישראלי בשבוע שעבר על כך שטקס הגשת כתב ההאמנה לא יתקיים הייתה שרת החוץ. היא הסבירה לשגריר הישראלי כי הטקס לא יתקיים בעקבות התקרית בגדה המערבית. התקשורת הצ'ילאנית מדווחת כי שרת החוץ ניסתה לפתור את המשבר וזימנה את השגריר לפגישה אצל תת-שר החוץ מאוחר יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully