וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליאם והארי בחזית מאוחדת לכבוד המלכה - למרות הקרע

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 14:25

זאת הפעם הרביעית מזה יותר משבוע שבו הארי וויליאם נראו יחדיו בפומבי, ורבים מקווים כעת כי אלה הצעדים הראשונים לשיקום הקשר המעורער בין השניים. בנות הזוג קייט ומייגן הצטרפו לבעליהן

האחים האבלים, הנסיכים ויליאם והארי, צעדו יחדיו מאחורי ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה, סבתם האהובה, בעודו נישא לתוך כנסיית וסטמינסטר על ידי צוות של חיילים.

האחים שמו בצד את המחלוקות שלהם והציגו חזית מאוחדת לכבוד המלכה. בנות הזוג קייט ומייגן הצטרפו אליהם, כמו גם ילדיו של ויליאם, הנסיך ג'ורג בן ה-9 והנסיכה שרלוט בת ה-7.

המלך צ'ארלס השלישי והמלכה-רעיה קמילה צעדו מאחורי הארון ומאחוריהם הנסיכה אן, בעלה, הנסיך אנדרו, הנסיך אדוארד ואשתו סופי. מאחוריהם צעדו ויליאם וקייט והילדים לצדם, ובעקבותיהם צעדו הנסיך הארי ומייגן, עם שאר בני המשפחה.

זאת הפעם הרביעית מזה יותר משבוע שבו הארי וויליאם נראו יחדיו בפומבי, ורבים מקווים כעת כי אלה הצעדים הראשונים לשיקום הקשר המעורער בין השניים. האחים צעדו יחדיו מאחורי ארון הקבורה כשזה הגיע ללונדון בשבוע שעבר; עמדו זה לצד זה כשעמדו על המשמר לפני הארון באולם וסטמינסטר וסיירו יחדיו מחוץ לטירת וינדזור ב-10 בספטמבר.

שמועות על קרע בין האחים פורסמו ב-2019 כשמשקי הבית שלהם פוצלו. היחסים הידרדרו עוד כשהארי ומייגן החליטו ב-2020 לעזוב את בריטניה ולעבור לקליפורניה.

בווידאו: הארי ומייגן וקייט וויליאם סוקרים את המחוות מחוץ לארמון ווינדזור/צילום: רויטרס
הנסיך ויליאם, הנסיך הארי והנכדים של המלכה אליזבת עומדים על משמר הארון. רויטרס
משפחת המלוכה מאחורי הארון/רויטרס

הלוויה התחילה בכנסיית וסטמינסטר בשעה 11 שעון מקומי (13:00 שעון ישראל). לוויה של מלך לא נערכה בכנסייה מאז המאה ה-18 (אף שהמלכה האם נקברה שם ב-2002) - אך באותו מקום נערכה החתונה של המלכה עם הנסיך פיליפ לפני 75 שנה. בכנסיהה נערכה גם תפילת הודיה לנסיך לאחר מותו בשנה שעברה. האולם מכיל 2,000 אורחים - בני המשפחה, כ-500 מנהיגים בינלאומיים, פוליטיקאים, מונרכים ממדינות אחרות, אישי ציבור ואנשים שעבדו עם המלכה.

הלוויה nuasr, גם על מסכי ענק ברחבי בריטניה, כולל הייד פאק בלונדון; כיכר סנטנרי בבירמינגהם; אולם העירייה קולריין בצפון אירלנד ופארק הולירוד באדינבורו. הלוויה תשודר בשידור חי גם בבתי קולנוע וכנסיות במדינה, כמו גם בערוצי הטלוויזיה "סקיי ניוז", BBC ו-ITV. כשני מיליון אנשים הגיעו ללונדון ללוויה.

הלווית המלכה אליזבת' השנייה 19 בספטבר 2022. ללא, רויטרס
האחים המסוכסכים/רויטרס, ללא

היום התחיל בנשיאת ארון הקבורה מהאולם לכנסייה על גבי מרכבת התותח שתיגרר על ידי פלוגה של מלחי הצי המלכותי. הנגררת נראתה בפעם האחרונה ב-1979 בלוויה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונבאטן. המלך צ'ארלס, אחיו ואחותו, בניו ונכדיו, ובני משפחה אחרים צעדו בעקבות הארון.

את הלוויה עורך דיוויד הויל, דיקן וסטמינסטר, עם הארכיבישוף של קנטרברי ג'סטין וולבי. ראש הממשלה טראס הקריאה פסוקי תפילה.

עם תום הטקס, ארון הקבורה יוצא מהאולם בשיירה רגלית ויעבור בפינת הייד פארק, שם יוכנס לרכב קבורה וייסע לווינדזור.

המסע האחרון של הארון יהיה בכביש שמוביל לטירת וינדזור. המלך ובני המשפחה יצטרפו לשיירה לפני שהארון יוכנס לכנסיית סנט ג'ורג' לתפילה. כנסיית סנט ג'ורג' היא הכנסייה שנבחרת בדרך כלל על ידי משפחת המלוכה בשביל אירועים כמו חתונות, הטבלות ולוויות. הארי ומייגן התחתנו בה, כמו גם הלוויה של הנסיך פיליפ נערכה.

הארון יורד לחדר הקבורה בקפלת ג'ורג' הקדוש, ויונח שם לצד המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת; המלכה האם; אחותה מרגרט; ובעלה הנסיך פיליפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully