וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האיחוד האירופי התלונן: בכירים ישראלים לא נפגשים איתי

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 14:18

בפגישה במשרד החוץ לפני כשבועיים התלונן השליח האירופי סוון קופמאנס על היחס הרע שהוא מקבל לטענתו ואמר שהוא לא יוכל לדווח למדינות באיחוד האירופי שישראל מתנהלת כלפיו בצורה חיובית. ראשת המערך המדיני במשרד החוץ התלוננה מצידה על הציוצים שהוא מפרסם בטוויטר

שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, סוון קופמאנס, התלונן באופן רשמי אצל בכירים במשרד החוץ על כך שהוא אינו מקבל פגישות בדרג גבוה בישראל - כך לפי סיכום הפגישה שהגיע לידי וואלה!.

סוון קופמאנס השליח החדש של האיחוד האירופי לתהליך השלום. קאמר דר סטטן-ג'נרל, Creative Commons
"אפילו פגישה עם מנכ"ל משרד החוץ אני לא מקבל בישראל". קופמאנס/Creative Commons, קאמר דר סטטן-ג'נרל

למה זה חשוב

  • שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני ממונה על ידי כל 27 המדינות החברות באיחוד האירופי ומדווח לנציגי המדינות במוסדות האיחוד האירופי בבריסל.
  • בכירים בישראל ובאיחוד האירופי מתכוננים בימים אלה למפגש מועצת האסוציאציה שיתקיים באוקטובר. מדובר בפסגה בדרג גבוה שלא התכנסה בין ישראל לבין האיחוד האירופי במשך יותר מעשר שנים, על רקע מחלוקות בנושא הפלסטיני.
  • ראש הממשלה יאיר לפיד שישתתף במפגש רוצה להפוך אותה לפסגה בהשתתפות כל 27 המנהיגים של המדינות באיחוד האירופי. העובדה שאירוע מדיני משמעותי כל כך יתקיים שבועות ספורים לפני הבחירות תסייע ללפיד בקמפיין.

מאחורי הקלעים

  • בכירים ישראלים אמרו כי לקראת ביקורו בישראל לפני כשבועיים ביקש השליח האירופי להיפגש עם לפיד, עם הנשיא הרצוג ועם שר הביטחון בני גנץ. כל שלוש הבקשות זכו לתשובה שלילית.
  • במהלך ביקורו בישראל נפגש השליח האירופי עם ראשת המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון והתלונן בפניה על כך שהוא לא מקבל פגישות בדרג גבוה, וכי פגש את לפיד בפעם האחרונה לפני חודשים ארוכים, כשזה עוד כיהן כשר חוץ.
  • "בכל מדינה באזור אני פוגש את שר החוץ אבל בישראל אני לא מקבל פגישה אפילו עם מנכ"ל משרד החוץ", אמר השליח האירופי קופמאנס לראשת המערך המדיני במשרד החוץ בן נון לפי תיעוד של סיכום הפגישה ביניהם.
  • קופמאנס הדגיש כי בשל העובדה שהוא לא מקבל פגישות בביקוריו בישראל הוא לא יוכל לדווח למדינות החברות באיחוד האירופי כי ישראל מתנהלת מולו בצורה חיובית לקראת כינוס מועצת האסוציאציה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הצד השני

  • בן נון התלוננה מצידה בפני קופמאנס על ציוציו בטוויטר במהלך המבצע האחרון ברצועת עזה. לפי סיכום הפגישה, ראשת המערך המדיני אמרה לשליח האירופי שהציוצים שלו בטוויטר לא התייחסו כלל לזכותה של ישראל להגן על עצמה.
  • קופמאנס, שבמהלך הפגישה התייחס לרצועת עזה כאל "כלא שעליו נופלות פצצות מפעם לפעם", הדגיש כי הוא עומד מאחורי הציוצים שלו וכי התפקיד שלו הוא לדבר בשם האיחוד האירופי ולסייע לאזרחים שנפגעים.

מה הם אומרים

  • בכיר במשרד החוץ אמר כי אין כל קשר בין הציוצים של קופמאנס בטוויטר לבין הפגישות שהוא מקבל בישראל.
  • משרד החוץ מסר בתגובה כי השליח האירופי פגש במהלך השנה האחרונה את שר החוץ, שר הביטחון, השר לשיתוף פעולה אזורי, מתאם הפעולות בשטחים ומנכ"ל משרד החוץ.
  • קופמאנס ושגרירות האיחוד האירופי בישראל סירבו להתייחס לפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully