וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס "הרקולס" ביצע נחיתת חירום - התקלה נמצאה בשלושה כלי טיס נוספים

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 16:26

במהלך אימון שגרתי כלי טיס צה"לי מסוג "שמשון" נאלץ לבצע נחיתת חירום, משום שגלגליו לא נפתחו. צוות האוויר הצליח לפתוח את הגלגלים ידנית. בתחקיר שבוצע לאחר הנחיתה נמצא כי התקלה נגרמה בעקבות אום שלא חובר כראוי

מטוס הרקולס שעבר השבחה קרנף מושבח בבסיס נבטים. ראובן קסטרו
תקלה דומה נמצאה בעוד שלושה כלי טיס. מטוס הרקולס/ראובן קסטרו

לפני עשרה ימים דיווח צה"ל, כי מטוס "הרקולס" ביצע נחיתת חירום בבסיס חיל-האוויר בדרום הארץ, בעקבות תקלה טכנית במהלך טיסת אימונים שגרתית. צוות המטוס הצליח לתפעל את התקלה, ולהנחיתו ללא נזק. גורם צבאי סיפר כי במהלך ההכנות לנחיתה, צוות האוויר ניסה להוריד את המכלול שתומך בגלגל של המטוס, ולאחר מספר ניסיונות, הוחלט לבצע פעולה טכנית פיזית כדי לפתוח את הגלגלים. במקביל, על הקרקע נערכו כלל צוותי הכיבוי והרפואה.

מפרטים שהגיעו לידי "וואלה" עולה כי בתחקיר שבוצע אחרי המקרה התברר כי האום שחובק את המוט שמחזיק את הגלגלים, נסגר באופן לא נכון, ומנע מהגלגלים לצאת לפני הנחיתה. יתרה מזאת, עוד עולה מהתחקיר כי הרכבה לא תקינה התגלתה בעוד שלושה מטוסים. "התחקיר מנע עוד שרשרת אירועים באוויר עם מטוסים אחרים. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היה צוות מיומן על המטוס בזמן המקרה", אמר גורם צבאי שמצוי בפרטי האירוע.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך טיסת אימון של מטוס מסוג 'שמשון' ב-8 בספטמבר, זוהתה תקלה באחד מגלגלי המטוס. התקלה תופעלה בזמן אמת ובאופן מקצועי על ידי הצוות ששהה על המטוס, והמטוס ביצע נחיתה כרגיל. לאחר נחיתתו של המטוס, נבדקו באופן מיידי שאר המטוסים של מערך ה'שמשון' בכדי למנוע אירועים דומים. המערך קיים טיסות כבר ביום שלמחרת. האירוע תוחקר באופן מעמיק ולקחיו יופצו ללמידה בכלל הטייסות בחיל האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully