וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול סוריה: חשודים השליכו חפצים לא מזוהים - אחד מהם נורה ופונה לישראל

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 11:44

תצפיות זיהו ארבעה חשודים בגבול הצפוני, שזורקים חפצים לעבר שטח ישראל. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח בנוהל מעצר חשוד וירה לעברם. חשוד אחד נפגע, ופונה במסוק לבית החולים פוריה שבטבריה

אזרח סורי נורה כשהתקרב לגדר ופונה לבית חולים בצפת, 19 בספטמבר 2022. מאור קינבורסקי, פלאש 90
פינוי האזרח הסורי. היום/פלאש 90, מאור קינבורסקי

אזרח סורי פונה היום (שני) במצב קשה לבית החולים פוריה שבטבריה, לאחר שזרק חפצים לא מזוהים בגבול עם ישראל, ונורה על ידי כוח צה"ל. האירוע החל כשתצפיות זיהו ארבעה חשודים מתקרבים לגדר הגבול ומשליכים חפצים לעבר שטח ישראל. כוח צה"ל הגיע לנקודה, הפתיע את החשודים וירה לעברם. אחד החשודים נפגע בפלג גופו התחתון, ומסוק הוקפץ לאזור כדי לפנות אותו למרכז הרפואי.

מבית החולים פוריה נמסר: "לפני זמן קצר הועבר למרכז הרפואי אזרח סורי עם פציעה חודרת בבטן". לדברי ד"ר ערן טל אור, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, מצבו קשה ולא יציב, והוא נכנס לחדר ניתוח.

בשנה האחרונה הגבירו איראן וחיזבאללה את המאמץ להתבסס גם בדרום רמת הגולן הסורית, לבנות מאחזים, להעביר אמצעי לחימה ולגייס פעילים כדי שביום פקודה יהיו תשתיות טרור שיפתחו חזית נוספת נגד ישראל. במערכת הביטחון הדעות חלוקות ויש הטוענים כי בעקבות פעילות של צה"ל בשנתיים האחרונות האיראנים פחות משקיעים ברמת הגולן ויותר בעומק, אך חיזבאללה עדיין ממשיך בתוכנית.

בסוף השבוע דיווחו כלי תקשורת על תקיפה ישראלית באזור דמשק. לפי גורמי הצבא הסורי, התקיפה כוונה לנמל התעופה הבינלאומי בעיר, וגרמה למותם של חמישה חיילים ולנזק. זאת, בהמשך לתקיפת נמלי התעופה במדינה בחודשים האחרונים שנועדו למנוע העברות נשק אוויריות מאיראן. בהודעת משרד ההגנה של סוריה נמסר כי ההגנה האווירית יירטה את התקיפה והצליחה להפיל את רוב הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully