וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליקים העצני, יו"ר מועצת יש"ע וח"כ לשעבר, מת בגיל 96

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 22:46

הלוויתו של העצני צפויה לצאת מחר ב-14:00 מבית ההלוויות לבית העלמין בחברון. יו"ר מועצת יש"ע: "מאבות ההתיישבות, היה אהוב הציבור משכין שלום ומאחד בין ציבורים"

אליקים העצני. באדיבות המשפחה
העצני/באדיבות המשפחה

אליקים העצני, יו"ר מועצת יש"ע וחבר כנסת לשעבר, מת היום (ראשון) בגיל 96. הלוויתו צפויה לצאת מחר ב-14:00 מבית ההלוויות לבית העלמין בחברון, בה התגורר. העצני היה מאבות תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומראשוני המתיישבים בעיר יחד עם אשתו ציפורה.

העצני, שבשנים האחרונות עבד כפובליציסט, עבר ב-1972 עם משפחתו מרמת חן לקריית ארבע, שם הקים משרד עורכי דין. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, ביניהם, בועז העצני, פעיל התיישבות מוכר ונדב העצני, אף הוא פובליציסט. נכדתו, שרה העצני כהן, היא ממייסדי ארגון "ישראל שלי".

העצני התנגד לגירוש ערבים מהשטחים, ובריאיון שהעניק ל"הארץ" ב-2002 השווה בין גירוש הערבים לגירוש יהודים ופסל את שניהם. "מי שפוסל ובצדק טרנספר לערבים, אינו יכול להכשיר טרנספר ליהודים", אמר. "אני לא יכול לתאר לעצמי ממשלה שמתייחסת אל תושביה כמו הצאר הרוסי, דהיינו, שהערבי יודע שיושב שם למעלה איזה שונא וכל הזמן זומם, והערבי יודע שהוא קוץ בעיני השלטון", אמר. "אי אפשר לחיות כך. זה רעל והרס, וזה עוד לפני זה שאני מדבר על כך שמדינה דמוקרטית, שרוצה להיות חלק ממשפחת העמים, לא יכולה בעידן שלנו לנהוג כך".

הוא היה חבר המזכירות של מפלגת "התחיה" עד לפירוקה וכיהן כחבר כנסת מטעם הסיעה בכנסת ה-12. מיד עם כניסתו לכנסת הגיש הצעת אי-אמון בראש הממשלה יצחק שמיר עקב הסכמתו להכליל מגורשים מהגדה במשלחת הפלסטינית לשיחות השלום שיזמה ארצות הברית.

"אבל כבד"

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ספד להעצני. "אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של אליקים העצני שנפטר הערב. ‏העצני היה איש שהערכים הובילו אותו ולאורם הלך. הוא פעל לפי אמונתו ודרכו בלהט - ולצד זאת, לעולם לא שכח להיות אדם כלפי כל אדם. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, אליהו ליבמן, אמר כי "אבל כבד ירד הערב על קרית ארבע חברון, על יהודה ושומרון ועל עם ישראל כולו עם לכתו של עו"ד אליקים העצני לעולמו. העצני ז"ל היה אבות המייסדים של ההתיישבות, איש הנהגה וחסד, איש צנוע ועניו שענייני הציבור תמיד היו אצלו בראש. אליקים ז"ל היה אהוב הציבור משכין שלום ומאחד בין ציבורים, שמר אמונים לעם ישראל ולמדינת ישראל עד יומו האחרון, ערב עצוב מאוד להתיישבות".

ראש מועצת בית אל ספד גם כן. "אליקים העצני היה איש חזון וחלוץ לפני המחנה", אמר. "זכויות רבות לו בהפרחת השממה של יהודה ושומרון. אבדנו את אחד מטובי לוחמיה של ההתיישבות בארץ ישראל. יחסר לנו מאוד אך השאיר אחריו שושלת משפחתית מפוארת שהתחנכה לאורו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' השתתף בצערה של משפחת העצני. "אליקים היה בשר מבשרה של ההתיישבות, אדם שחי ונשם ציונות לאורך כל חייו", מסר. "כאחד ממקימי ומובילי התיישבות ויש"ע, עשייתו מראשית דרכה יש לו חלק גדול בכך שכיום ברחבי יהודה ושומרון מתגוררות עשרות אלפי משפחות יהודיות. העצני היה שופרה של ההתיישבות, שופרה של הציונות ושופרה של ארץ ישראל כולה. תרומתו למדינה תישאר חקוקה לנצח בהיסטוריה של העם היהודי. יהי זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • יש"ע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully