וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כך קל שלא תרצו להפסיק: מהיום ניתן לשלם על אוטובוסים באשראי ובטלפון

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 20:50

המהלך הושק כניסוי שמופעל בידי משרד התחבורה וחברת דן, והתשלום יתאפשר באמצעות אשראי וטלפונים ושעונים חכמים באמצעות מסופים מיוחדים. עם זאת, בניגוד לתשלום ברב קו ובפרופילים באפליקציות התחבורה, התשלום הישיר באשראי הוא על נסיעה בודדת במחיר 5.5 שקלים

בווידאו: השרה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו
שרת התחבורה, מרב מיכאלי חונכת תשלום ישיר באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי, טלפון חכם ושעון חכם 18 בספטמבר 2022. מיכאל דימנשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
תשלום באוטובוס באמצעות אשראי, כפי שהציג היום משרד התחבורה/לשכת העיתונות הממשלתית, מיכאל דימנשטיין

משרד התחבורה וחברת "דן" השיקו היום (ראשון) ניסוי המאפשר לשלם על נסיעה בודדת באמצעות כרטיס אשראי, טלפון חכם ושעון חכם. "המהלך נועד לקרב את התחבורה הציבורית לקהלים חדשים, בעיקר תיירים ונוסעים מזדמנים בתחבורה הציבורית, שאינם מחזיקים רב-קו או יישומון תשלום ייעודי בתחבורה הציבורית", נמסר.

התשלום יתבצע באמצעות קירוב כרטיס אשראי תומך contcactless (הנושא סמל הדומה ל-Wi-Fi), ביישומני התשלום (Apple Pay, Google Pay ויישומני חברות כרטיסי האשראי). היישום יוטמע תוך חודש בכל צי האוטובוסים של חברת "דן" במרכז הארץ, והתשלום באשראי יתאפשר בכל מכשיר תיקוף שעודכן.

עם זאת, בניגוד לתשלום ברב קו ובפרופילים באפליקציות התחבורה השונות, התשלום הישיר באשראי הוא על נסיעה עירונית בודדת בלבד, במחיר מלא (5.5 שקלים). התשלום הישיר באשראי אינו מזכה במעבר חופשי למשך 90 דקות, ואינו מקנה הנחות פרופיל (נוער, אזרח/ית ותיק/ה, זכאי/ת הביטוח הלאומי וכו').

שרת התחבורה, מרב מיכאלי חונכת תשלום ישיר באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי, טלפון חכם ושעון חכם 18 בספטמבר 2022. מיכאל דימנשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
מיכאלי בהשקת המהלך, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מיכאל דימנשטיין
אוטובוס דן. שרון בוקוב
הפיילוט יתחיל אצלם. אוטובוס של חברת דן/שרון בוקוב

ממשרד התחבורה נמסר כי "היישום החדש הוא פרי שיתוף פעולה מוצלח של חברת דן ושל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, במסגרת רפורמת 'דרך שווה'. חברת MAX, נבחרה על ידי "דן" כספק הסליקה ופיתחה סליקה מהירה למסופי האוטובוסים. המשרד פועל בהדרגה להטמעת השירות בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ".

"העתיד כבר כאן", אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי. |אני שמחה ומתרגשת לחנוך עוד פריצת דרך משמעותית לתחבורה הציבורית בישראל, לא צריך עוד רב קו כדי לשלם על הנסיעה באוטובוס, אפשר פשוט לעלות עם כרטיס האשראי או הטלפון ולשלם, ככה פשוט וככה מתקדם".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, אמרה כי "מעולם לא היה פשוט יותר לעלות לאוטובוס. התשלום ב-TAP מתאפשר בזכות מהפיכת 'דרך שווה', לאיחוד עשרות תעריפים שונים שהיו חסם בפני השקת טכנולוגיות תשלום מתקדמות. אנו מקרבים את התחבורה הציבורית לקהלים נוספים, ופועלים להרחבת השירות לכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully