וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 81 הרוגים בעימות בגבול קירגיסטן-טג'יקיסטן

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 17:20

בין הרפובליקות הסובייטיות לשעבר פרץ עימות בגבול שנמשך 14-16 בספטמבר. המדינות מאשימות זו את זו בשימוש בטנקים, פצצות מרגמה, ארטילריה ומזל"טים כדי לתקוף מאחזים ביישובים ליד הגבול

קירגיסטן וטג'יקיסטן הודיעו היום (ראשון) כי מניין ההרוגים מהעימות בגבול בין שתי המדינות עלה ל-81 בני אדם, בזמן שהפסקת אש שברירית בין הצדדים נמשכת זה היום השני.

בין הרפובליקות הסובייטיות לשעבר פרץ עימות בגבול שנמשך 14-16 בספטמבר. המדינות מאשימות זו את זו בשימוש בטנקים, פצצות מרגמה, ארטילריה ומזל"טים כדי לתקוף מאחזים ביישובים ליד הגבול. סוגיית הגבול נמשכת מאז התקופה הסובייטית, כשמוסקבה ניסתה לחלק את האזור בין קבוצות שונות ממקומות שונים.

גבול טג'יקיסטן-קירגיסטן. רויטרס
גבול קירגיסטן-טג'יקיסטן/רויטרס

קירגיסטן דיווחה היום על 46 מתים מתחילת החלימה וכי פינתה 137 אלף אנשים מהאזור. התקשורת במדינה, שתיארה את העימות כפלישה, דיווחה היום כי חלק מהמפונים כבר שבו לבתיהם. טג'יקיסטן דיווחה מצדה על 35 הרוגים.

שני הצדדים הסכימו על הפסקת אש ב-16 בספטמבר, שמחזיקה מעמד לעת עתה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח בטלפון עם מנהיג המדינות, על פי הקרמלין. הוא דחק בהן להימנע מהסלמה נוספת וקרא להן למצוא פתרון למצב "באמצעי שלום, פוליטיים ודיפלומטיים, מהר ככל האפשר" והציע את עזרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully