וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריק של גבריאל

שירי כץ

23.2.2003 / 17:11

לפעמים צריך לשלם רק חמישה שקלים בשביל לאכול מטוגן אמיתי. איפה? בשוק הכרמל כמובן

כמה שווה לכם רגע קולינרי משובח: טעים, מהביל, מתובל היטב, לוהט משמן רותח, בתוך חוויה חושית של שוק, בדוכן שעליו מונחת ערימת עשבי תיבול וביצים בקרטון אפור? בשבילכם, חמישה שקלים. זה הכל. זה מחירו של בריק בשוק הכרמל בדוכן החדש של גבריאל. המתכונים הסודיים של גבריאל מבוססים כנראה על שילובים בין-יבשתיים, למשל בתוך עלה בצק דקיק של אגרול הוא טומן גבינות קשות כמו קשקבל, שניתכות במהלך הטיגון, ולתוך בצק ספינג' עם גומחה הוא יוצק ביצה מטוגנת, אחר כך הוא חוצה את הספינג' והופך אותו לכריך, וממלא בעשבים ירוקים מרירים של גרגר נחלים, ושום כתוש, אם רוצים חריף. כשנוגסים בכריך המשונה הזה החלמון פורץ החוצה ומכסה הכל.

המטוגנים של גבריאל טעימים אם נוגסים בהם כבר בשוק וגם אם מכרסמים אותם בבית, חצי שעה אחר כך. נכון שזה אוכל שהולך נפלא עם אלכוהול, כי הוא מרפד את הבטן היטב ומשכלל את יכולת הספיגה של המשקאות באופן מעכב שכרות ומושלם בגלל צירוף הטעמים, וטוב גם למניעת צרבת. הבעיה היא שצריך להביא את האלכוהול אתכם או לרכוש אצל השכנים של גבריאל לדוכן, כי הוא עצמו אינו מחזיק משקאות כאלה.

גבריאל איש שיחה. כמו ברמן מיומן הוא ימזוג לכם צ'אי ויברר בזהירות מה שלומכם, ועל מה מעניין אתכם לפטפט. הוא עצמו יודע לספר על מהלכיו של המטוגן הזה ברחבי אסיה, על המפגש בין האימפריות והשמות השונים שנותנים למטוגנים שלו לקוחותיו בהתאם לתפוצות שמהן הגיעו. אם בא לכם בכלל לדבר על קולנוע, לגבריאל רקע מקצועי גם בתחום הזה. הדוכן הזה, על כסאות הבר הגבוהים שלו, הוא נקודה שכל מי שאוהב מקומות אמיתיים חייב לעבור בה, בימי שישי לפעמים מנגנים שם ג'אז. אם אתם חוששים מלהתרגע באמצע השוק מסיבות בטחוניות תבקשו מגבריאל שיארוז לכם הביתה.

הבריק של גבריאל. רבי עקיבא 20. 5101095-03. פתוח: א'-ה' 10:00-19:00, ו' 10:00-17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully