וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות הבריטי: זמן ההמתנה לצפייה בארונה של המלכה הגיע ל-25 שעות, נא לא להגיע

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 17:05

האתר המנטר את התור המשתרע ברחבי העיר העריך כי זמן המתנה בו בשעה 01:00 בלילה היה 25 שעות - תור של שמונה ק"מ. המשרד פירסם אזהרה לפיה אין להצטרף יותר לתור, אך למרות האזהרות, אנשים המשיכו להגיע במזג האוויר הקר כשהם מצויידים בבירה ואוכל

ישיר: אזרחי בריטניה חולקים כבוד אחרון למלכה אליזבת

LIVE

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואישתו ג'יל יצאו מוושינגטון בטיסה ללונדון, כדי להשתתף בהלווייתה של אליזבת השנייה, מלכת אנגליה. ביידן הוא הנשיא היחיד של ארצות הברית שישתתף בלוויה. מהבית הלבן נמסר שבני הזוג ביידן הם היחידים שהוזמנו על ידי בית המלוכה. השניים אמורים להגיע ללונדון בערב. ביידן הוא הנשיא ה-14 של ארצות הברית שפגש את המלכה. הנשיא הראשון שאיתו נפגשה אליזבת היה הארי טרומן, בשנת 1951, כאשר עוד הייתה נסיכה.

זמן ההמתנה לכניסה לאולם וסטמינסטר, שם מוצב ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה, הגיע ל-25 שעות במהלך הלילה, זאת בזמן שמאות אלפי אבלים התמודדו באומץ עם טמפרטורות נמוכות של 7 מעלות צלזיוס. בין הממתינים היה גם אגדת הכדורגל דיוויד בקהאם, שהמתין כ-13 שעות בתור. אמש נעצר אדם בתוך האולם, לאחר שניסה לחטוף את הנס המלכותי מארון הקבורה. הוא נעצר והורחק מהמקום.

בשעה 1 בלילה בשבת, האתר המנטר את התור שהקים משרד התרבות, המדיה והספורט הבריטי לטובת הציבור הגיע לזמן המתנה ממוצע של 25 שעות - תור של שמונה ק"מ. המשרד פירסם אזהרה שלפיה אין להגיע לתור אלא לבדוק בשבת בבוקר אם יש עדכונים.

למרות האזהרות, אנשים המשיכו להגיע לסוף התור בדרום מזרח לונדון. על פי "סקיי ניוז", חלק מהאנשים הגיעו מוכנים להמתנה ארוכה והביאו איתם פיצה ובירה, מים, בננות וצ'יפס. אחרים תרמוסים של קפה. במהלך הצהריים בשבת הפתיעו המלך צ'ארלס השלישי ובנו הנסיך וויליאם את הממתינים בתור הארוך.

המלך צ'ארלס מפתיע את ההמונים המחכים בתור הארוך לארונה של המלכה אליזבת, בלונדון. 17 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס מפתיע את הממתינים בתור לארון הקבורה של אימו, היום/רויטרס
אדם שנעצר לאחר ש"הסתער" על ארון הקבורה של המלכה אליזבת בלונדון, 16 בספטמבר 2022. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
האדם שנעצר באולם ווסטמינסטר, אתמול/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

אתמול, המלך צ'ארלס, אחיו, הנסיכים אנדרו ואדוארד ואחותו, הנסיכה אן, עמדו במשמר הכבוד לפני ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה, ואמם. מאחור, עמדו בני הדודים ושאר בני משפחה. לאחר כרבע שעה, התחלף המשמר, והמלך ומשפחתו יצאו מהאולם. היום צפויים הנכדים של המלכה, הנסיך ויליאם ואחיו הנסיך הארי, לעמוד על המשמר.

אתמול בערב נעצר אדם על ידי המשטרה שניסה "לרוץ לעבר הארון של המלכה" באולם. "האיש דחף את האחיינית שלי בת השבע, רץ לארון, הסיר את הנס המלכותי וניסה לעשות...אני לא יודעת מה", אמרה עדת הראיה טרייסי הולנד ל"סקיי ניוז".

המשטרה מסרה כי "בשעה 10 בלילה ביום שישי, השוטרים עצרו אדם על הפרעה לציבור. הוא נמצא במעצר".

המונים מחכים בתור בלונדון לארון הקבורה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה, 17 בספטמבר 2022. רויטרס
ממתינים בתור, לונדון/רויטרס

לצד אלפי אזרחים נוספים, הגיע אתמול גם כוכב העבר דייויד בקהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה - ולא סתם הגיע. קפטן נבחרת אנגליה לשעבר הצטרף לתור הארוך בשעה 2:15 בלילה, ועמד בו לא פחות מ-13 שעות עד שהגיע סוף סוף לארון בווסטמינסטר בשעה 15:25.

"כולנו רוצים להיות כאן יחד, כולנו רוצים לחגוג יחד את חייה המדהימים של המלכה שלנו", אמר בקהאם, "דבר כזה נועד כדי שיחלקו אותו יחדיו". כוכב העבר שפגש את המלכה הוסיף וסיפר כי במהלך ההמתנה הארוכה, נשנש ביחד עם חבריו לתור צ'יפס, סופגניות וממתקים כדי לשמור על עירנות. כשהגיע לארון, נראה מוחה דמעה. "ייקח לנו זמן רב לעכל את המוות הזה, כי היא היתה כה משמעותית עבורנו", אמר.

כדורגלן העבר דייויד בקהאם מגיע לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה. רויטרס
בקהאם ממתין בתור, אתמול/רויטרס

ההכנות בבריטניה לקראת הלוויה הממלכתית של המלכה אליזבת השנייה ב-19 בספטמבר נמצאות בעיצומן. הפרטים המלאים לא פורסמו עדיין.

היום יתחיל בתפילה בווסטמינסטר, ולאחר מכן שיירה תעבור ברחבי לונדון לפני טקס משפחתי אחרון בבית התפילה בטירת וינדזור. מאות אלפי אנשים צפויים לצאת לרחובות כדי לצפות בשיירה, ומסכים ענקיים יוצבו בפארקים המלכותיים שישדרו את האירועים. היום הוכרז כחופשת בנקים במדינה.

המלך צ'ארלס השלישי עומד במשמר הכבוד עם אחיו ואחותו, לפני ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. וסטמינסטר, לונדון.. טוויטר, אתר רשמי
המלך צ'ארלס במשמר הכבוד של הארון/אתר רשמי, טוויטר

הלוויה צפויה להיערך בכנסיית וסטמינסטר בשעה 11 שעון מקומי (13:00 שעון ישראל). לוויה של מלך לא נערכה בכנסייה מאז המאה ה-18 (אף שהמלכה האם נקברה שם ב-2002). באותו מקום נערכה החתונה של המלכה עם הנסיך פיליפ לפני 75 שנה, ושם נערכה תפילת הודיה לנסיך לאחר מותו בשנה שעברה. האולם יכול להכיל 2,000 איש - ויהיה מלא בבני משפחה, כ-500 מנהיגים בינלאומיים, פוליטיקאים, מונרכים ממדינות אחרות, אישי ציבור ואנשים שעבדו עם המלכה.

היום יתחיל בנשיאת ארון הקבורה מהאולם לכנסייה על גבי מרכבת התותח שתיגרר על ידי פלוגה של מלחי הצי המלכותי. הנגררת נראתה בפעם האחרונה ב-1979 בלוויה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונבאטן. המלך צ'ארלס ובני משפחה אחרים צפויים ללכת בעקבות הארון.

המונים מחכים בתור בלונדון לארון הקבורה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה, 17 בספטמבר 2022. רויטרס
ממתינים בתור, לונדון/רויטרס

את הלוויה יערוך דיוויד הויל, דיקן וסטמינסטר, עם הארכיבישוף של קנטרברי ג'סטין וולבי שינהל את התפילה. ראש הממשלה ליז טראס תוזמן להקריא פסוקי תפילה.

לאחר מכן, ארון הקבורה יוצא מהאולם בשיירה רגלית ויעבור בפינת הייד פארק, שם יוכנס לרכב קבורה וייסע לווינדזור. המסע האחרון של הארון יהיה בכביש שמוביל לטירת וינדזור. המלך ובני המשפחה יצטרפו לשיירה לפני שהארון יוכנס לכנסיית סנט ג'ורג' לתפילה. כנסיית סנט ג'ורג' היא הכנסייה שנבחרת בדרך כלל על ידי משפחת המלוכה בשביל אירועים כמו חתונות, הטבלות ולוויות. הארי ומייגן התחתנו בה, כמו גם הלוויה של הנסיך פיליפ נערכה.

הארון יורד לחדר הקבורה לפני שייקבר בקפלת ג'ורג' הקדוש, לצד המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת; המלכה האם; אחותה מרגרט; ובעלה הנסיך פיליפ.

בווידאו: תור של יומיים - תושבי בריטניה ותיירים מחכים לחלוף על ארון המלכה/רויטרס

התהלוכה ביום הלוויה של המלכה, ב-19 בספטמבר, צפויה להיות אחת הגדולות במדינה ומציבה אתגרי אבטחה עצומים לרשויות. בני מלוכה, נשיאים ומנהיגים מכל העולם ישתתפו בלוויה. נשיא צרפת עמנואל מקרון הוא האחרון עד כה שאישר השתתפות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם המלך צ'ארלס אתמול "מסר לו את ההערצה הגדולה של העם האמריקני למלכה". ה"טיימס" הלונדוני דיווח כי ראש הממשלה הבריטית ליז טראס תערוך שיחה בארבע עיניים עם ביידן ומנהיגים אחרים בשולי הלוויה.

רבע מ-2,000 המקומות בכנסיית וסטמינסטר שמורים לראשי מדינות ובני/בנות הזוג שלהם. ג'ו ביידן, עמנואל מקרון וקיסר יפן נארוהיטו הם בין המנהיגים המפורסמים יותר שישתתפו. עוד יגיע ללוויה נשיא הודו (ולא ראש הממשלה נרנדרה מודי). כמה מנהיגים בחרו להעביר את ההזמנה לדרג נמוך יותר של שרי החוץ. טורקיה אמרה כי תיוצג על ידי שר החוץ ולא הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

מנהיגים זרים יטוסו כבר בסוף השבוע ללונדון. משרד החוץ הבריטי ביקש מהמנהיגים להגיע בטיסות מסחריות כדי למנוע צפיפות, אך ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי הודיע כי ישתמש במטוס הפרטי של הממשלה ויביא עמו לפחות ארבעה מנהיגים מאומות איים באוקיינוס השקט.

ביידן לא יצטרך לנסוע באוטובוס שיוקדש להסיע את המנהיגים לכנסיית וסטמינסטר.
ביום ראשון, יערוך המלך קבלת פנים בארמון בקינגהאם. לאחר מכן, שר החוץ ג'יימס קלברלי יארח אותם בבית צ'רץ' הסמוך. משפחת המלוכה תעשה את דרכה לווינזדור ללוויה.

מנהיגים שאמורים לשאת נאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי ה-20 בספטמבר, כולל ביידן, יטוסו מבריטניה ביום שני לניו יורק. לא ברור עדיין אם יגיעו נציגים מערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין שנשלטות כולן על ידי משפחות מלוכה בעלות קשרים הדוקים עם בריטניה. המלך הסעודי סלמאן לא צפוי להגיע - ואם הממלכה תחליט לשלוח נציג, יהיה זה בנו מוחמד בן סלמאן, נסיך הכתר. שליטי סוריה, ונצואלה, אפגניסטן, רוסיה, בלארוס ומיאנמר לא הוזמנו. מנהיגי צפון קוריאה, איראן, וניקרגואה התבקשו לשלוח נציגים ברמת השגריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully