וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך צ'ארלס השלישי, אחיו ואחותו עמדו במשמר הכבוד לפני ארון המלכה

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 22:11

תורי הענק נמשכו זה היום השלישי מחוץ לכנסיית וסטמינסטר. הרשויות מזהירות כי זמן ההמתנה לכניסה לאולם כדי לחלוף על פני הארון עשוי להימשך 24 שעות. הממשלה הקימה אתר שמנטר את התור ומראה כמה שעות בממוצע נמשכת ההמתנה בזמן אמת

המלך צ'ארלס, אחיו, הנסיכים אנדרו ואדוארד ואחותו, הנסיכה אן, עמדו במשמר הכבוד היום (שישי) לפני ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה, ואמם. מאחור, עמדו בני הדודים ושאר בני משפחה. לאחר כרבע שעה, התחלף המשמר, והמלך ומשפחתו יצאו מהאולם.

אנשים המשיכו גם היום לעמוד בתורי ענק חוץ לכנסיית וסטמינסטר בהמתנה להיכנס לאולם שבו נמצא ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. על פי אתר שהקימה ממשלת בריטניה, שמנטר את התור ואת הזמן הממוצע של ההמתנה בזמן אמת.

אתמול נוצר תור עצום, שבבריטניה כבר מכונה "תור התורים", מחוץ לכנסייה. ממשלת בריטניה יצרה אתר מנטר שמראה בזמן אמת את אורך התור ואת הזמן הממוצע עד כניסה לכנסייה בכל רגע נתון. המצב צפוי להימשך עד יום שני לפנות בבוקר - יום הלוויה. על פי הערכות, צפויים לעבור על פני הארמון כ-750 אלף אנשים - התור הארוך בהיסטוריה.

עם זאת, הכניסה נאסרה אתמול על משלחת של הממשלה הסינית שרצתה לחלוף על פני הארון, על פי דיווח BBC. הסיבה לאיסור: סנקציות סיניות על חמישה חברי פרלמנט ועוד חמישה אזרחים בריטים, כולל הקפאת נכסים ואיסור נסיעות, משום שהאשימו את בייג'ין בפשעים נגד המיעוט האויגורי בסין. ממשלת בריטניה הטילה איסור כניסה על שגריר סין לפרלמנט בתגובה, ואסרה כעת על המשלחת להיכנס לאולם.

בווידאו: תור של יומיים - תושבי בריטניה ותיירים מחכים לחלוף על ארון המלכה/רויטרס
תורים ארוכים לאורך מסלול שיירת ארמון המלכה אליזבת מארמון בקינגהאם לווסטמינסטר. GettyImages
תורים מחוץ לכנסייה/GettyImages

ההכנות בבריטניה לקראת הלוויה הממלכתית של המלכה אליזבת השנייה ב-19 בספטמבר נמצאות בעיצומן. הפרטים המלאים לא פורסמו עדיין.

היום יתחיל בתפילה בווסטמינסטר, ולאחר מכן שיירה תעבור ברחבי לונדון לפני טקס משפחתי אחרון בבית התפילה בטירת וינדזור. מאות אלפי אנשים צפויים לצאת לרחובות כדי לצפות בשיירה, ומסכים ענקיים יוצבו בפארקים המלכותיים שישדרו את האירועים. היום הוכרז כחופשת בנקים במדינה.

הלוויה צפויה להיערך בכנסיית וסטמינסטר בשעה 11 שעון מקומי (13:00 שעון ישראל). לוויה של מלך לא נערכה בכנסייה מאז המאה ה-18 (אף שהמלכה האם נקברה שם ב-2002). באותו מקום נערכה החתונה של המלכה עם הנסיך פיליפ לפני 75 שנה, ושם נערכה תפילת הודיה לנסיך לאחר מותו בשנה שעברה. האולם יכול להכיל 2,000 איש - ויהיה מלא בבני משפחה, כ-500 מנהיגים בינלאומיים, פוליטיקאים, מונרכים ממדינות אחרות, אישי ציבור ואנשים שעבדו עם המלכה.

היום יתחיל בנשיאת ארון הקבורה מהאולם לכנסייה על גבי מרכבת התותח שתיגרר על ידי פלוגה של מלחי הצי המלכותי. הנגררת נראתה בפעם האחרונה ב-1979 בלוויה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונבאטן. המלך צ'ארלס ובני משפחה אחרים צפויים ללכת בעקבות הארון.

את הלוויה יערוך דיוויד הויל, דיקן וסטמינסטר, עם הארכיבישוף של קנטרברי ג'סטין וולבי שינהל את התפילה. ראש הממשלה ליז טראס תוזמן להקריא פסוקי תפילה.

לאחר מכן, ארון הקבורה יוצא מהאולם בשיירה רגלית ויעבור בפינת הייד פארק, שם יוכנס לרכב קבורה וייסע לווינדזור. המסע האחרון של הארון יהיה בכביש שמוביל לטירת וינדזור. המלך ובני המשפחה יצטרפו לשיירה לפני שהארון יוכנס לכנסיית סנט ג'ורג' לתפילה. כנסיית סנט ג'ורג' היא הכנסייה שנבחרת בדרך כלל על ידי משפחת המלוכה בשביל אירועים כמו חתונות, הטבלות ולוויות. הארי ומייגן התחתנו בה, כמו גם הלוויה של הנסיך פיליפ נערכה.

הארון יורד לחדר הקבורה לפני שייקבר בקפלת ג'ורג' הקדוש, לצד המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת; המלכה האם; אחותה מרגרט; ובעלה הנסיך פיליפ.

טירת בלמורל, סקוטלנד. רויטרס
המלכה תיקבר בבלמורל/רויטרס
ארונה של המלכה אליזבת יוצא מטירת בלמורל בדרך לאדינבורו, סקוטלנד, 11 בספטמבר 2022. רויטרס
ארון המלכה בסקוטלנד/רויטרס

התהלוכה ביום הלוויה של המלכה, ב-19 בספטמבר, צפויה להיות אחת הגדולות במדינה ומציבה אתגרי אבטחה עצומים לרשויות. בני מלוכה, נשיאים ומנהיגים מכל העולם ישתתפו בלוויה. נשיא צרפת עמנואל מקרון הוא האחרון עד כה שאישר השתתפות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם המלך צ'ארלס אתמול "מסר לו את ההערצה הגדולה של העם האמריקני למלכה". ה"טיימס" הלונדוני דיווח כי ראש הממשלה הבריטית ליז טראס תערוך שיחה בארבע עיניים עם ביידן ומנהיגים אחרים בשולי הלוויה.

רבע מ-2,000 המקומות בכנסיית וסטמינסטר שמורים לראשי מדינות ובני/בנות הזוג שלהם. ג'ו ביידן, עמנואל מקרון וקיסר יפן נארוהיטו הם בין המנהיגים המפורסמים יותר שישתתפו. עוד יגיע ללוויה נשיא הודו (ולא ראש הממשלה נרנדרה מודי). כמה מנהיגים בחרו להעביר את ההזמנה לדרג נמוך יותר של שרי החוץ. טורקיה אמרה כי תיוצג על ידי שר החוץ ולא הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

מנהיגים זרים יטוסו כבר בסוף השבוע ללונדון. משרד החוץ הבריטי ביקש מהמנהיגים להגיע בטיסות מסחריות כדי למנוע צפיפות, אך ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי הודיע כי ישתמש במטוס הפרטי של הממשלה ויביא עמו לפחות ארבעה מנהיגים מאומות איים באוקיינוס השקט.

פרטים על הגעתו של ביידן לא נמסרו עדיין, אך הוא צפוי להשתמש באמצעי תחבורה משלו כמו גם צוות אבטחה. בנוסף, ביידן לא יצטרך לנסוע באוטובוס שיוקדש להסיע את המנהיגים לכנסיית וסטמינסטר.
ביום ראשון, יערוך המלך קבלת פנים בארמון בקינגהאם. לאחר מכן, שר החוץ ג'יימס קלברלי יארח אותם בבית צ'רץ' הסמוך. משפחת המלוכה תעשה את דרכה לווינזדור ללוויה.

מנהיגים שאמורים לשאת נאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי ה-20 בספטמבר, כולל ביידן, יטוסו מבריטניה ביום שני לניו יורק. לא ברור עדיין אם יגיעו נציגים מערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין שנשלטות כולן על ידי משפחות מלוכה בעלות קשרים הדוקים עם בריטניה. המלך הסעודי סלמאן לא צפוי להגיע - ואם הממלכה תחליט לשלוח נציג, יהיה זה בנו מוחמד בן סלמאן, נסיך הכתר. שליטי סוריה, ונצואלה, אפגניסטן, רוסיה, בלארוס ומיאנמר לא הוזמנו. מנהיגי צפון קוריאה, איראן, וניקרגואה התבקשו לשלוח נציגים ברמת השגריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully