וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבוכה הדיפלומטית בצ'ילה, שגריר ישראל טוען: "התנצלו בפניי - פתחנו דף חדש"

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 8:45

שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי אמר כי בכירים במשרד החוץ של המדינה התנצלו בפניו ובפני ישראל על ביטול טקס הגשת כתב ההאמנה שלו לנשיא בוריץ' וכי הטקס נקבע מחדש לאוקטובר. עם זאת, לטענת מקור מעורה בפרטים - ההתנצלות הייתה רק על כך שארציאלי לא עודכן מראש בביטול

בווידאו: זירת חילופי האש בג'נין/מתוך טוויטר

שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי אמר אחרי פגישה שקיים הלילה (שישי) במשרד החוץ בסנטיאגו כי בכירים במשרד החוץ של צ'ילה התנצלו בפניו ובפני ממשלת ישראל על ביטול טקס הגשת כתב ההאמנה שלו לנשיא גבריאל בוריץ' אתמול. עוד ציין ארציאלי כי טקס הגשת כתב ההאמנה שלו נקבע מחדש לחודש אוקטובר.

"פתחנו דף חדש", אמר השגריר הישראלי. "זה היה אירוע לא נעים עבורי אבל כישראלי וכיהודי אני יכול לומר שהעם שלי עבר דברים יותר גרועים ב-4,000 השנים האחרונות. נתגבר גם על האירוע הזה לטובת שתי המדינות". עם זאת, מקור לא ישראלי שעודכן בפרטים טען כי משרד החוץ של צ'ילה לא התנצל על דחיית טקס הגשת כתב ההאמנה אלא רק על כך שהשגריר הישראלי לא עודכן על כך מראש.

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ', 24 באוגוסט 2022. Ivan Alvarado, רויטרס
"פתחנו דף חדש". נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ'/רויטרס, Ivan Alvarado

אתמול נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ', סירב לקבל את כתב ההאמנה משגריר ישראל החדש במדינה, גיל ארציאלי. טקס הגשת כתב ההאמנה היה אמור להתקיים אמש, אבל הנשיא הצ'ילאני ביטל את הטקס בשעה שהשגריר כבר הגיע לארמון הנשיאות. לפי התקשורת בצ'ילה הטקס בוטל לאחר שהנשיא הצ'ילאני עודכן על תקרית בגדה המערבית בה נהרג נער פלסטיני בן 17.

לפי הדיווחים בתקשורת הצ'ילאנית, מי שעידכנה את השגריר הישראלי על כך שטקס הגשת כתב ההאמנה לא יתקיים הייתה שרת החוץ של צ'ילה. היא הסבירה לשגריר הישראלי כי הטקס לא יתקיים בעקבות התקרית בגדה המערבית. התקשורת הצ'ילאנית מדווחת כי שרת החוץ ניסתה לפתור את המשבר וזימנה את השגריר לפגישה אצל תת-שר החוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully