וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד העליון: "יש למנות את מני מזוז לוועדה למינוי בכירים"

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 16:47

אחרי שדחתה את הצעת שופט העליון סולברג למנות את מזוז רק באופן זמני, בהרב מיארה הסבירה כי מינוי אד הוק עלול לפגוע במדיניות הרוחבית של הממשלה. "פותח פתח לכרסום במעמדם העצמאי והחשוב במיוחד של חברי הוועדה כשומרי סף"

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה השביה היום (חמישי) לבג"ץ, ונימקה את דחיית הצעת שופט העליון נעם סולברג, לפיה שופט העליון לשעבר מני מזוז ימונה ליו"ר הוועדה למינוי בכירים אד הוק בלבד לצורך מינוי הרמטכ"ל הבא. "משום שאנו מצויים בתקופת בחירות, כל אחת מהאפשרויות אינה אופטימלית וכל אחת מהן מעוררת קשיים אחרים", נכתב מטעמה של היועצת.

"לאחר בחינת שתי האפשרויות, עמדת המדינה היא שמינוי יו"ר הוועדה באופן זמני מהווה פגיעה במדיניות הרוחבית של הממשלה, ופותח פתח לכרסום במעמדם העצמאי והחשוב במיוחד של חברי הוועדה כשומרי סף", נימקה היועצת. "מבלי להתעלם מהקושי הכרוך במינוי יו"ר לוועדה לכהונה ממושכת בתקופת בחירות, ומבין שתי האפשרויות שהיו על הפרק - מינוי קבוע או מינוי זמני - דרך המינוי שנבחרה היא המגשימה בדרך הנכונה ביותר את התכליות שביסוד החלטת הממשלה ואת אמות המידה שנקבעו בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה, ובכל מקרה היא מצויה במתחם הסבירות".

עו"ד יצחק בם, המייצג את ארגון לביא שהגיש את העתירה נגד מינויו של מזוז, מסר בתגובה: "מצער לראות את היועצת המשפטית לממשלה נאבקת למען שימור הסטנדרטים הכפולים ביחס למינויים בממשלת מעבר. בעוד שבעבר היועמ"ש מיוזמתו מנע כל מינוי של בכירים בתקופות ממשלת מעבר הרי בממשלת לפיד כאשר המתמנה הוא השופט בדימוס מזוז, לפתע הכול מותר. אנחנו נבקש מבג"ץ להכיל ביחס למינויו של מזוז את אותן הנורמות שהוא קבע בשבתו על כס השיפוט. הדין צריך להיות דין אחד לכולם ומצער שהיועמשי"ת אינה מבינה זאת".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
היועצת המשפטית לממשלה. גלי בהרב מיארה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הציע סולברג למדינה לקבל את עתירת ארגון "לביא", לפיה יש לבטל את המינוי הקבוע של השופט מני מזוז לוועדה למינוי בכירים, ולהפוך אותו למינוי אד הוק רק למינוי הרמטכ"ל. בהרב מיארה דחתה את ההמלצה, ובג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה, שבו דרש לנמק מדוע היוצת מתעקשת על המינוי.

המינוי של מזוז, תוך כדי תקופת בחירות, נועד לאפשר את קידום מינוי הרמטכ"ל הבא. משבחר בשבוע שעבר שר הביטחון בני גנץ באלוף הרצי הלוי לתפקיד, הציע בג"ץ למעשה להפוך אותו למינוי לצורך כך בלבד.

הממשלה אישרה את מינויו של מזוז לתפקיד לפני כשלושה שבועות. הוועדה למינוי בכירים מייעצת לממשלה על מועמדים לתפקידים כמו הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ וראש המוסד. בראש הוועדה עמד בשנים האחרונות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהלך לעולמו במרץ האחרון, ומאז היא לא התכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully