וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד פטגוניה מוסר את חברת ציוד המחנאות בעבור המאבק בשינוי האקלים

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 13:35

החברה, שנוסדה ב-1973, נמצאת בבעלות משפחתית ולפי הערכות, ההכנסות שלה ב-2021 היו 1.5 מיליארד דולר. שווי השוק של החברה פרטית מערך ב-3 מיליארד דולר

המייסד המיליארדר של קמעונית הספורט וציוד המחנאות פטגוניה הודיע כי ימסור את החברה לקרן צדקה שמוקדשת למאבק בשינוי האקלים.

איבון שונארד בן ה-83 אמר כי תחת מבנה הבעלות החדש, כל הרווחים שלא יושקעו בניהול החברה, יוזרמו למלחמה בשינוי האקלים. מדובר סכום של כ-100 מיליון דולר בשנה, לטענתו, תלוי במצב הפיננסי של החברה.

פטגוניה, שמוכרת ציוד מחנאות וביגוד ביותר מעשר מדינות, נוסדה ב-1973. החברה נמצאת בבעלות פרטית ולפי הערכות, ההכנסות שלה ב-2021 היו 1.5 מיליארד דולר. שווי ההון של שונארד הוא 1.2 מיליארד דולר.

חברת פטגוניה. By Ajay Suresh from New York, NY, USA - PatagoniaLabel-2, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77448496, אתר רשמי
פטגוניה נוסדה ב-1973/אתר רשמי, By Ajay Suresh from New York, NY, USA - PatagoniaLabel-2, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77448496

"למרות הדחיפות, המשאבים של כדור הארץ אינם בלתי נגמרים, וברור שעברנו את הגבול ", אמר היזם לגבי החלטתו לוותר על הבעלות. "במקום להפיק משאב מהטבע ולהפוך אותו לעושר, נשתמש בעושר של פטגוניה כדי להגן על המשאב", הוא הוסיף.

החברה שמבוססת בקליפורניה תורמת במשך שנים 1% מהרווח השנתי שלה לפעילי אקלים. היא גם מחויבת לשיטות ייצור ושיווק בנות קיימא. במכתב פתוח ללקוחות, שונארד אמר כי הוא רוצה לעשות יותר.

שונארד נולד בקליפורניה ב-1938. הוא מטפס צוקים, גולש, חותר קייאקים ובזיאר (אדם שמגדל ומאמן בזים לשם ספורט או ציד). הוא גם אוהב דיג זבובים. הוא כתב רבות על אתיקה, סביבה ועסקים.

לדברי שונארד, בתחילה שקל למכור את החברה ולתרום את הכסף לצדקה, או להנפיק את החברה. אך המשמעות של שתי האפשרויות היו שהוא ייאלץ לוותר על השליטה בפטגוניה. "אפילו חברות ציבוריות עם כוונות טובות מוצאות את עצמן נתונות ללחץ של בעלי המניות ושל רווחים לטווח הקצר", הוא אמר.

לכן, המשפחה העבירה את כל הבעלות על החברה לשני גופים חדשים. האחד הוא פטגוניה פרפס טראסט, קרן שבראשה תעמוד המשפחה שתישאר בעלת מניות השליטה. הקרן הזאת תדריך את Holdfast Collective, קרן צדקה אמריקנית פילנתרופית "שמוקדשת למשבר הסביבה".

"כל שנה הכסף שנרוויח לאחר השקעה חוזרת בעסק יחולק כדיבידנד לסיוע במאבק במשבר", אמר שונארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully