וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מתנערים ממחאת ה"הביט", גמלאים הביעו תמיכה במפכ"ל

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 13:53

לאחר שכמה מגמלאי המשטרה מחו על השי הנמוך שקיבלו לכבוד חגי תשרי, משטרת ישראל הפיצה איגרת שבה הסבירה כי המהלך נעשה בעזרת תקציב חיצוני, שלא נועד כלל למענקים. אחרי ההבהרה שוטרים רבים הביעו תמיכה בשבתאי. "אין ספק שזכינו גם אם הדברים לא תמיד נראים כך כלפי חוץ"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
המחאה שהפכה למפגן תמיכה. שבתאי/פלאש 90, יונתן זינדל

מחאה ברשתות החברתיות פרצה השבוע אחרי שמשטרת ישראל העניקה לגמלאים שלה 150 שקלים כשי לכבוד חגי תשרי. כמה גמלאים טענו כי סכום השי נמוך ומפלה אותם לרעה, ולכן קראו להעברי ב"ביט" למפכ"ל, קובי שבתאי, את 150 השקלים שקיבלו.

בעקבות הטענות, המשטרה הפיצה איגרת שבה הוסבר שזהו שי שלא היה מתוכנן ומתוקצב כלל, ועדיין החליט המפכ"ל להסיט 15 מיליון שקלים ממקורות אחרים ולממן את השי הנוסף כאות הערכה והוקרה לפועלם. עוד הסבירו כי השי מוגבל בסכומו, לאחר שבפסח ניתן לגמלאים מענק כספי בסך 600 שקלים וסכום נוסף בחודש יוני בסך 470 שקלים.

צילומסך של העברה בנקאית למפכ"ל בתגובה לנושא שי לחג. ללא, אתר רשמי
העברה כספית למפכ"ל/אתר רשמי, ללא

במקביל, מחאת הגמלאים גררה אפקט הפוך, ופורסמו תגובות רבות שמביעות תמיכה במפכ"ל. הרשת הוצפה בתגובות מצד שוטרים פעילים וגמלאים שמחזקים ותומכים במפכ"ל על הצעד הלא שגרתי שנקט במתן השי הנוסף ואף תקפו את מובילי המחאה נגדו. "מדובר בקומץ אנשים משועממים שמונעים מלייקים ואכן מקבלים כאלו בודדים שאפשר לספור אותם על כף יד אחת ולפעמים גם זה לא", נכתב באחת התגובות.

בתגובה אחרת נכתב כי "יש אנשים חמדנים שתמיד ירצו עוד ולא יסתפקו בכלום. כנראה שאלו הגמלאים של משטרת ישראל. במקום שיחזקו את המשטרה בתקופה הלא פשוטה הזאת הם מתלוננים ומשמיצים את הפיקוד, תמשיכו בעשייה על מנת לקדם את המשטרה". אדם אחר כתב ברשתות החברתיות : "יישר כוח למפכ"ל על כל העשייה והדאגה לשוטרים אין ספק שזכינו גם אם הדברים לא תמיד נראים כלפי חוץ. אין ספק שהמניע למהלכם הוא דאגה לארגון ולמשרתים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully