וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של בכירי המשטרה והצבא: סחיטה באיומים של בעל עסק ביישוב בצפון

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 17:57

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שלושה גברים בגין סחיטה באיומים ופגיעה בבעל עסק ביישוב עדי, שבו מתגוררים בכירי מערכת הביטחון. הנאשמים הגיעו לבית העסק והכו את המתלונן, גרמו לו שברים, פגעו בשמיעתו, וגנבו את שעונו בשווי 120 אלף שקלים

בווידאו: סחיטה באיומים בישוב הגלילי של בכירי המשטרה וצה״ל/תיק החקירה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שלושה גברים בגין סחיטה ושוד של בעל עסק מהיישוב עדי שבצפון, יישוב שקט שבו גרים כמה מבכירי המשטרה וצה"ל. השלושה, ניסן מוסלי בן ה-36 ואחיו החורג אור עבדי בן ה-22 מעפולה, וחברם דניאל דוד בן ה-20, תושב רחובות, מואשמים בסחיטה באיומים ושוד בנסיבות מחמירות.

חוקרי תחנת שפרעם של מחוז צפון פענחו את הפרשייה שהחלה כדיווח למוקד 100 על שוד. הם הצליחו להתחקות אחר עקבותיהם של התוקפים ולאסוף די ראיות שהובילו להגשת כתב אישום החמור נגדם.

מחקירת המשטרה עלה שהרקע לסחיטה הוא עסקה בין בעל העסק למוסלי, הנשוי לאחייניתו. בעל העסק מעדי סבר שקיבל מוצר אחר משהזמין, ביקש להחזירו וסירב לשלם את יתרת התשלום עליו עמד מוסלי. לאחר סדרה של איומים פנים אל פנים לדחוק בו לשלם, כמו "אחרת תראה מה יהיה לך", ובטלפון, בה נאמר לו שהציוד "נרכש מאנשים מסוכנים" ו"תראה מה יעשו לך", שספג בעל העסק מאז, אירע האירוע החמור ב-21 לאוגוסט.

סחיטה באיומים בישוב הגלילי של בכירי המשטרה וצה״ל
15.09.22. מערכת וואלה!, אתר רשמי
תיעוד הגעת הנאשמים לבית העסק/אתר רשמי, מערכת וואלה!

מכתב האישום מסתבר כי מוסלי פנה לעבדי ודוד, ובאותו יום אחר הצהריים מוסלי אסף במכונית סיטרואן את דוד מתחנת הרכבת, עבדי הגיע על קטנוע מעפולה והשלושה חברו ביישוב עדי. מוסלי המתין בסמוך ועבדי ודוד רכבו על הקטנוע אל בית העסק, נכנסו כשהם חובשים קסדות באמצעות קוד דלת הכניסה אותו מוסלי הכיר ומסר להם מראש, הטילו אימה על הבעלים, על בנו ועל נער נוסף שעבד בעסק, תקפו את בעל העסק באכזריות שכללה סטירות, בעיטות, דחיפות ואגרופים לראשו, פניו וגופו ושדדו מהם כסף מזומן, כרטיסי אשראי וטלפונים ניידים. כל זאת, מול בנו של בעל העסק שהתחנן כי יניחו לאביו.

כמו כן הורידו בכוחניות מידו של בעל העסק שעון רולקס בשווי של כ-120,000 שקל ונמלטו מהמקום, שבו ונפגשו עם מוסלי ושלושתם עזבו יחד את היישוב. כתוצאה מהתקיפה בעל העסק פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם, שם נמצא כי התוקפים שברו לו את עצמות הפנים וגרמו לו לנכות באוזנו. הוא עבר ניתוח וטיפולים שונים.

חוקרי המשטרה שהגיעו למקום אספו ממצאים וגבו עדויות ולאחר כמה פעולות חקירה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הצליחו להתחקות אחרי מוסלי והוא נעצר, ובימים שלאחר מכן נעצרו גם שני שותפיו. למשטרה יש איכונים הקושרים כל אחד מהשלושה לתנועותיו אותו יום, ורישום עשרות שיחות ביניהם. צילומי מצלמות אבטחה של היישוב עדי קלטו את רכב הסיטרואן ואת הקטנוע.

השלושה מואשמים בסחיטה באיומים. עבדי ודוד מואשמים בנוסף גם בשוד בנסיבות מחמירות. במקביל להגשת כתב האישום התובעת, עו"ד אילנה פיקוס רוטבלט, מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. השופט ניצן סילמן יקיים דיון לגופה של הבקשה בשבוע הבא, ובינתיים, תוך שעורכי הדין מיכאל כרמל ודן אסלנוב והסניגוריה הציבורית באמצעות עורכי הדין אביב חוזה ובת-אל ארז לוינסקי לומדים את תיק החקירה, ובהסכמתם, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully