וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש סמוך לג'נין: צה"ל פעל בכפר ממנו יצאו המחבלים שהרגו את הקצין בר פלח

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 8:34

כוחות הביטחון מיפו לפני הריסה את בתיהם בכפר דאן של המפגעים מההיתקלות במעבר ג'למה, ומצאו נשק. דודו של אחד מהם נעצר יחד עם חשודים נוספים במוקדים אחרים ביהודה ושומרון. בזמן הפעילות נורה למוות פלסטיני ועוד כמה נפצעו

בווידאו: בני משפחה, הרמטכ"ל ושר הביטחון סופדים לרס"ן בר פלח שנהרג בחילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל, דו"צ ולע"מ

חילופי אש התפתחו הבוקר (חמישי) בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים בפעילות מבצעית סמוך לג'נין. על פי דיווחים פלסטיניים, נעצר דודו של אחד המחבלים מההיתקלות שבה נפל הקצין בר פלח. בנוסף, כוחות הביטחון מיפו בכפר דאן את בתיהם של המחבלים לפני הריסה, ומצאו בהם נשק. עוד דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי חשודים נוספים נעצרו בכמה מוקדים אחרים ביהודה ושומרון בהם פעלו כוחות הביטחון, פלסטיני נורה למוות מירי צה"ל ועוד כמה נפצעו.

אתמול כאלף איש ליוו למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה את רב-סרן בר פלח. בת זוגו, אריאל סבג, ספדה לו בכאב: "גבר שלי, חיים שלי שלקח על עצמו כל כך הרבה, שנכנס לחיים שלי ולנשמה שלי. כמות החברים שלך מראה כמה אור הבאת לעולם. קשה למצוא את המילים המרימות כרגע. רק אתמול בלילה ביקשתי ממך להשאיר את הריח שלך על הכרית. אני אוהבת אותך ותמיד אהיה שלך. אל תרגיש רגשות אשמה, היית הכול בשבילי ולא אשכח אותך לעולם".

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. באדיבות המשפחה
נפל בהיתקלות במעבר ג'למה. בר פלח/באדיבות המשפחה

על פי צה"ל, בהיתקלות שבה נהרג פלח, התצפיות זיהו את שני המחבלים במרחב גדר התפר, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. כוחות צה"ל הוזעקו לנקודה, איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הפלסטינים, שאחד מהם השתייך למנגוני הביטחון, ירו לעבר הלוחמים ופגעו בפלח, שמת מפצעיו. הכוח ירה לעברם בחזרה והרג אותם.

בעקבות האירוע שר הביטחון בני גנץ הודיע כי מעבר ג'למה, שבו אירעה התקרית סמוך לג'נין, יישאר סגור עד להודעה חדשה. בנוסף, השר קיבל את המלצת שב"כ לשלול את היתרי הכניסה לישראל לתושבי הכפר. על פי מקורות בפיקוד מרכז, השב"כ גם המליץ להטיל סגר נושם על כפר דן, שממנו יצאו המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully