וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תשלם 200 מיליון שקלים נוספים לשורדי שואה סיעודיים

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 7:29

השרה לשוויון חברתי הודיעה כי בתום מו"מ עם שר האוצר הגרמני, הוסכם כי יוקצו מאות מיליוני שקלים נוספים לטיפול בשורדי שואה. בכך, כ-14 אלף ניצולי שואה סיעודיים נוספים יזכו לתוספת של כ-1,200 שקלים בחודש

בווידאו: קבלת הפנים ללפיד בגרמניה/צילום: רויטרס

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיע הבוקר (חמישי) כי יוספו 200 מיליון שקלים בשנה, שישולמו על ידי ממשלת גרמניה לאלפי ניצולי שואה סיעודיים. בכך, כ-14 אלף ניצולי שואה סיעודיים נוספים יזכו לתוספת של כ-1,200 שקלים בחודש. זאת, לאחר משא ומתן שנמשך כמה חודשים עם שר האוצר הגרמני, כריסטיאן לינדנר.

עוד סוכם בין השרים משתי המדינות על העמקת הקשר המקצועי וקידומה של תוכנית על אסטרטגית להנצחת השואה ברחבי העולם. זאת, על רקע הנסיגה שחלה ביחס לידע בנושא השואה באירופה ועל רקע סקרים שפורסמו לאחרונה, שמציגים כי כל גרמני שלישי מחזיק בדעות שליליות כלפי ישראל.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

השרה כהן סיפרה על העבודה מול השר הגרמני. "אנחנו עובדים מסביב לשעון במטרה לעבות את התקציבים שמועברים לשורדים והשורדות בישראל. בשנה האחרונה הצלחנו לגייס יותר מ-1.2 מיליארד שקלים לטובת שורדי השואה, הן מתקציבי ממשלת ישראל והן מתקציבים שגייסנו מהעולם בשיתוף עם ועידת התביעות", אמרה כהן. "המשמעות היא שאלפי שורדים בישראל קיבלו השנה תוספת משמעותית להכנסות שלהם, תוספת שאחרי ההסכם הזה יכולה להגיע ל-27 אלף שקלים בשנה".

"במקביל לשיפור מצבם הכלכלי של השורדים והשורדות אנחנו כל הזמן פועלים על מנת לשפר את השירותים שניתנים להם בדגש על הבאת השירותים עד לביתם של השורדים: מנציגי קופות חולים שמגיעים עד אליהם, דרך פסיכולוגים ועד למתנדבים שפוקדים את בתיהם על בסיסי שבועי קבוע", המשיכה השרה. "ההסכם שנחתם היום ממוקד ספציפית בנושא הסיעוד ויעניק עוד תקציבים לחולים שזקוקים לסיוע של מטפל סיעודי. בעיניי זה ממש מציל חיים. אני מודה לצוותים המקצועיים של שתי הממשלות שעבדו קשה לאורך השנה האחרונה על ההסכם הזה. נמשיך בכל הכח לפעול למען השורדים והשורדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully