וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנת סטאר שניסה להפיל את הנשיא קלינטון באמצעות מוניקה לוינסקי, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 14:53

סטאר החל לככב בכותרות בשנות ה-90, לאחר שמונה להוביל את החקירה לגבי השקעות בנדל"ן שנעשו על ידי הזוג קלינטון לפני שנכנסו לבית הלבן. סטאר חקר גם את היחסים בין הנשיא קלינטון למוניקה לוינסקי, ואת העדות של הנשיא לגבי יחסיו עמה

קנת סטאר, התובע הפדרלי לשעבר שהוביל את חקירת ווייטווטר לגבי ביל והילרי קלינטון בשנות ה-90, מת אתמול (שלישי) בגיל 76 בבית חולים ביוסטון בטקסס, בשל סיבוכים בניתוח, כך הודיעה משפחתו.

סטאר נולד בעיירה קטנה בטקסס ב-1946. הוא נכנס לעולם המשפטים לאחר שסיים בית ספר למשפטים באוניברסיטת דיוק. הוא שימש פקיד של נשיא בית המשפט העליון של ארצות הברית, וורן ברגר, בשנות ה-70. הוא מונה לשופט פדרלי תחת ממשל רייגן ב-1983. לאחר מכן הוא כיהן כתובע הכללי תחת ממשל הנשיא ג'ורג' בוש האב.

סטאר החל לככב בכותרות בשנות ה-90, לאחר שמונה להוביל את החקירה לגבי השקעות בנדל"ן שנעשו על ידי הזוג קלינטון בשנים שבהם בנה קלינטון את הקריירה הפוליטית שלו בארקנסו. לסטאר היו סמכויות נרחבות במסגרת תפקידו, והחקירה צמחה בממדיה הרבה מעבר לשאלת ההשקעות.

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בכנס יוזמה גלובלית ברשת בסן חוזה שבפורטו ריקו. 18 בפברואר 2020.. רויטרס
ביל קלינטון/רויטרס
מוניקה לווינסקי, 2015. Pascal Le Segretain, GettyImages
מוניקה לוינסקי/GettyImages, Pascal Le Segretain
השמלה הכחולה של מוניקה לווינסקי. GettyImages
האקדח המעשן: השמלה הכחולה של מוניקה לוינסקי/GettyImages
בווידאו: נחשפה הקלטת הלוהטת של מוניקה לוווינסקי. האזינו/צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נגד הזוג קלינטון לא הוגש מעולם כתב אישום, אך החקירה של סטאר העיבה על הממשל של קלינטון במשך שנם. סטאר חקר גם את המוות של עורך דין ש הבית הלבן, פיטורים של סוכני נסיעות בבית הלבן וטיפול לא ראוי במסמכים של ה-FBI. החקירה כללה גם את ההתנהלות של הנשיא קלינטון שהואשם בתביעה של הטרדה מינית שהוגשה על ידי עובדת מדינת ארקנסו פולה ג'ונס. ג'ונס האשימה את קלינטון בכך שהטריד אותה מינית כשכיהן כמושל ארקנסו.

במסגרת החקירה, החל סטאר לבחון את היחסים בין הנשיא למוניקה לוינסקי, מתמחה בבית הלבן, כמו גם את העדות של הנשיא לגבי יחסיו עמה. הדוח בן 445 העמודים של סטאר לגבי המקרה, שנמסר לקונגרס ב-1998, שטח 11 עילות להדחה, כולל עדות שקר, שיבוש הצדק וניצול סמכות. הדוח הוביל בסופו של דבר להדחה של קלינטון, אף שהוא זוכה לאחר מכן על ידי הסנאט והמשיך לכהן כנשיא.

סטאר לאחר מכן התחרט על אופי החקירה שניהל: "אני מצטער עמוקות על כך שחקרתי את עניין לוינסקי, אך במקביל, עשרים שנה אחר מכן, אני לא רואה חלופה לכך", הוא כתב באוטוביוגרפיה ב-2018.

ב-2010 סטאר הצטרף לאוניברסיטת ביילור מווייקו בטקסס בתור נשיא וקנצלר. ב-2016 הוא עזב את האוניברסיטה בשל חקירה שחשפה מקרים של תקיפות מיניות בקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה שלא טופלו.

ב-2018 הצטרף סטאר לפירמת עורכי הדין לאניר לאו ונהפך לפרשן ותומך בנשי דונלד טראמפ ב"פוקס ניוז". ב-202 הוא הצטרף לצוות ההגנה של טראמפ במשפט ההדחה שלו בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully