וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין יצא מהמדינה לראשונה מאז הקורונה - לביקור בקזחסטן

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 15:52

שי ג'ינפינג צפוי להגיע מאוחר יותר לשכנה אוזבקיסטן כדי להשתתף בפסגה של ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי שתיערך ב-15-16 בספטמבר - שם ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

בווידאו: לראשונ המאז מגיפת הקורונה נשיא סין יצא לביקור מחוץ למדינה/צילום: רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הגיע היום (רביעי) לקזחסטן לביקור מדיני בן שלושה ימים, כך דיווחה התקשורת הממלכתית בסין. זה הביקור הראשון של שי במדינה זרה מאז סגרה סין את גבולותיה בשל מגפת הקורונה. קאסים-ג'ומארט קמלביץ, נשיא קזחסטן, הגיע לקבל את שי בנמל התעופה, כששני המנהיגים חובשים מסכות לבנות.

שי צפוי להגיע מאוחר יותר לשכנה אוזבקיסטן כדי להשתתף בפסגה של ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי (SCO), גוף ביטחוני אזורי שתיערך ב-15-16 בספטמבר, ולהיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בין השאר. השניים צפויים לדון ב"סוגיות בינלאומיות ואזוריות" בפגישתם שתיערך בהמשך השבוע, נמסר מהקרמלין. עוד אמר הקרמלין כי הפסגה תציג "חלופה" לעולם המערבי.

שי רוצה להמשך בתפקידו כנשיא בכהונה שלישית היסטורית. מערכת היחסים שלו עם המערב נמצאת בשפל בשל המלחמה באוקראינה. פוטין ייפגש גם עם מנהיגים אחרים כולל מהודו, פקיסטן, טורקיה ואיראן.

נשיא רוסיה פוטין ונשיא סין מבקרים בגן חיות במוסקבה שקיבל דובי פנדה מסין, 6 ביוני 2019. רויטרס
ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג/רויטרס

סין ורוסיה מנסות להפוך את SCO, שנוסד ב-2001 עם ארבע מדינות מרכז אסייתיות סובייטיות לשעבר, כחלופה לארגונים מערביים שונים. הפגישה בין הנשיאים היא השנייה השנה - פוטין ושי נפגשו בפברואר באולימפיאדת החורף בבייג'ין. שני הנשיאים פירסמו אז הצהרה משותפת שאמרה כי לידידות בין המדינות "אין גבול". רוסיה פלשה לאוקראינה ימים ספורים לאחר מכן - אך סין לא גינתה או תמכה בצעד, אלא אמרה ששני הצדדים אשמים.

SCO הוא ארגון אירו-אסייתי פוליטי, כלכלי ובטחוני שנוסד על ידי סין, רוסיה, קזחסטן, קירגיסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן ב-2001. איראן שוקלת להצטרף לארגון.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully