וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים פרצו בגבולות ארמניה-אזרבייג'ן, טג'יקיסטן-קירגיסטן

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 16:13

משרד ההגנה הארמני: "המצב בגבול ארמניה-אזרבייג'ן נותר מתוח". בגבול קירגיסטן-טג'יקיסטן נרשמו חילופי ירי הבוקר שבהם נהרג חייל. רוסיה קראה לצדדים להשיב את השקט בגבול

בווידאו: חילופי אש בגבול ארמניה אזרבייג'ן/צילום: רויטרס

עימותים חדשים פרצו הלילה (רביעי) בין חיילים אזרים וארמנים, דיווח משרד ההגנה של ארמניה- יממה לאחר שעשרות נהרגו בעימותים הקטלניים ביותר שפרצו בין המדינות השכנות מאז 2020.

לפחות 49 חיילים ארמנים ו-50 חיילים אזרים נהרגו בעימותים שלשום, על פי דיווחים. הצדדים מאשימים זה את זה בחידוש הלחימה, שהובילה לכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא להשבת השקט לאזור.

ראש ממשלת ארמניה ניקול פשיניאן אמר כי 105 חיילים ארמנים נהרגו בעימותים עם אזרבייג'ן ביומיים החארונים, דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

אזרבייג'ן השתמשה בארטילריה, פצצות מרגמה ורובים במתקפה היום בבוקר, על פי הצהרה של משרד ההגנה הארמני. "המצב בגבול ארמניה-אזרבייג'ן נותר מתוח", נאמר בהצהרה, ארמניה טוענת כי אזרבייג'ן תקפה אותה בשטחה הריבוני.

כוחות של צבא אזרבייג'ן באזור הררי בגבול עם ארמניה, 13 בספטמבר 2022. משרד ההגנה של ארמניה, רויטרס
כוחות של צבא אזרבייג'ן/רויטרס, משרד ההגנה של ארמניה

גם בגבול קירגיסטן-טג'יקיסטן נרשמו חילופי ירי הבוקר שבהם נהרג חייל, לאחר שעימות חדש בנוגע לגבול פרץ באזור בין שתי המדינות. העימותים, שפרצו לקראת כנס ביטחוני אזורי שייערך מחר ועל רקע הלחימה באוקראינה, החלו כשחיילי משמר הגבול של קירגיסטן האשימו את החיילים בצד השני בהשתלטות על עמדות בחלק של הגבול שאינו מסומן.

רוסיה קראה לשני הצדדים להשיב את השקט בגבול, דיווחה סוכנות הידיעות RIA. קירגיסטן וטג'יקיסטן הן בעלות ברית של רוסיה ויש בהן בסיסים צבאיים רוסיים. הסכסוך לגבי הגבול אינו חדש ובשנה שעברה כמעט פרצה מלחמה בין שתי הגרורות הסובייטיות.

מנהיגי מדינות צפויים להשתתף בפסגה של ארגון הביטחון של שנגחאי באוזבקיסטן מחר, לצד פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully