וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הגיעו להיפרד: ארון המלכה הגיע לכנסיית ווסטמינסטר בלונדון

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 18:26

את הארון ליוו ברגל המלך צ'ארלס ובניו, הנסיכים ויליאם והארי, כמו גם הנסיכה אן, הנסיך אדוארד והנסיך אנדרו. קמילה, קייט ומייגן ליוו את הארון במכונית. יותר מאלף מתנדבים סייעו למשטרה לשמור על הסדר, שירותים ניידים ותחנות עזרה ראשונה הוצבו לאורך המסלול

לקראת שיירת ארון המלכה אליזבת השנייה מארמון בקינגהאם לווסטמינסטר. GettyImages
מתכוננים להעברת ארון הקבורה לווסטמינסטר/GettyImages

ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה הועבר היום (רביעי) מארמון בקינגהאם, שאליו הוטס אתמול מסקוטלנד, לכנסיית וסטמינסטר, שם יישאר עד ללוויה ב-19 בספטמבר. מאות אלפים צפויים לעבור על פני הארון עד יום שני - ויש המעריכים כי ייווצר התור הארוך ביותר בהיסטוריה מחוץ לכנסייה.

את הארון ליוו ברגל המלך צ'ארלס ובניו, הנסיכים ויליאם והארי, כמו גם ילדיה הנוספים של המלכה, הנסיכה אן, הנסיך אדוארד והנסיך אנדרו. קמילה, קייט, סופי, אשתו של הנסיך אדוארד, ומייגן ליוו את הארון במכונית.

השיירה הגיע לווסטמינסטר ב-15:00 שעון מקומי (17:00). תפילה בת כ-20 דקות תיערך באולם על ידי הארכיבישוף מקנטרברי. בשלב מסוים, חברים בכירים במשפחת המלוכה ישמרו על הארון, בהתאם למסורת שידועה בשם "משמורת הנסיכים".

תורים ארוכים לאורך מסלול שיירת ארמון המלכה אליזבת מארמון בקינגהאם לווסטמינסטר. GettyImages
תורים ארוכים סמוך לארמון/GettyImages
לקראת העברת ארון המלכה אליזבת מארמון בקינגהאם לווסטמינסטר, לונדון. GettyImages
ארמון בקינגהאם/GettyImages
ארונה של המלכה אליזבת השנייה מובא לארמון בקינגהאם שבלונדון, 13 בספטמבר 2022/רויטרס
ארונה של המלכה אליזבת' מגיע לארמון בקינגהם 13 בספטמבר 2022. רויטרס
הארון מגיע לארמון אתמול בערב, לונדון/רויטרס

בשלב מסוים, חברים בכירים במשפחת המלוכה ישמרו על הארון, בהתאם למסורת שידועה בשם "משמורת הנסיכים".

הציבור יוכל לחלוף על פני הארון 24 שעות ביממה, מ-5 בערב שעון מקומי היום ועד 6:30 בבוקר ביום הלוויה, ה-19 בספטמבר. הארון הסגור יונח על במה מוגבהת באולם וסטמינסטר עטוף בנס המלכותי עם שרביט וגלובוס מונחים עליו. שומרים יוצבו בכל פינה של הבמה וישמרו על הארון מסביב לשעון.

עם זאת אנשים ככל הנראה יצטרכו להמתין בתור שעות רבות, אולי אפילו במהלך כל הלילה, מחוץ לכנסייה. האבטחה במקום תהיה הדוקה ביותר ותכלול מגבלות על מי שיוכל להיכנס לאולם.

בווידאו: מסע ארונה של המלכה לאדינברו/צילום: רויטרס
חיילי משמר הגרנדירים ממתינים לארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה בארמון בקינגהאם. טוויטר, אתר רשמי
חיילי המשמר ממתינים לארון הקבורה של המלכה/אתר רשמי, טוויטר
כתר המלכה על ארון המלכה, תיעוד התהלוכה להעברת ארונה של מלכת בריטניה אליזבת מארמון בקינגהאם לבתי הפרלמנט. 14 בספטמבר 2022. רויטרס
כתר המלכה על הארון, העברת הארון מהארמון לבית הפרלמנט/רויטרס

התוכניות הרשמיות לגבי ניהול התור הארוך שצפוי לפי הכנסייה כוללות לוגיסטיקה סבוכה שכולל הצבת שירותים ניידים, תחנות עזרה ראשונה ומזון ושתייה לאורך המסלול במשך 24 שעות. יותר מאלף מתנדבים מהצופים וצבא הישע גויסו לסייע לכוחות אכיפת החוק בלונדון.

במסגרת ההנחיות לציבור, אנשים התבקשו לשקול אם כדאי להביא ילדים על רקע התור הארוך מאוד שצפוי להיווצר. בנוסף, אנשים יקבלו צמידים צבעוניים עם מספר שמראה את מקומם בתור. הציבור גם קיבל הנחיה לשמור על שקט בתוך האולם ולהתלבש בצורה מכובדת.

המשרד לתרבות, מדיה, תקשורת דיגיטלית וספורט, שאחראי על הסידורים, מתכנן לספק עדכונים חיים לגבי אורך התור. אם יהיו יותר מדי אנשים, התור ייסגר כדי להבטיח שמי שממתין, אכן יוכל להיכנס לאולם. התהליך שמכונה "הצבת הארון" (lying in state) יחל בשעה 5 בערב (19:00) .

ביקורת כבר נמתחה על הסידורים מצד ארגון בעלי המוגבלויות Disability Rights UK, שטען כי התוכניות לא התחשבו כלל באנשים עם מוגבלות.

מזג האוויר צפוי להיות קר אך ללא גשם. בלילה ירדו הטמפרטורות ל-7 מעלות צלזיוס בלבד - קר מהרגיל.

תיעוד התהלוכה להעברת ארונה של מלכת בריטניה אליזבת מארמון בקינגהאם לבתי הפרלמנט. 14 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס בתהלוכת העברת ארון המלכה/רויטרס

ההכנות בבריטניה לקראת הלוויה הממלכתית של המלכה אליזבת השנייה ב-19 בספטמבר נמצאות בעיצומן. הפרטים המלאים לא פורסמו עדיין.

היום יתחיל בתפילה בווסטמינסטר, ולאחר מכן שיירה תעבור ברחבי לונדון לפני טקס משפחתי אחרון בבית התפילה בטירת וינדזור. מאות אלפי אנשים צפויים לצאת לרחובות כדי לצפות בשיירה, ומסכים ענקיים יוצבו בפארקים המלכותיים שישדרו את האירועים. היום הוכרז כחופשת בנקים במדינה.

הלוויה צפויה להיערך בכנסיית וסטמינסטר בשעה 11 שעון מקומי (13:00 שעון ישראל). לוויה של מלך לא נערכה בכנסייה מאז המאה ה-18 (אף שהמלכה האם נקברה שם ב-2002). באותו מקום נערכה החתונה של המלכה עם הנסיך פיליפ לפני 75 שנה, ושם נערכה תפילת הודיה לנסיך לאחר מותו בשנה שעברה. האולם יכול להכיל 2,000 איש - ויהיה מלא בבני משפחה, כ-500 מנהיגים בינלאומיים, פוליטיקאים, מונרכים ממדינות אחרות, אישי ציבור ואנשים שעבדו עם המלכה.

היום יתחיל בנשיאת ארון הקבורה מהאולם לכנסייה על גבי מרכבת התותח שתיגרר על ידי פלוגה של מלחי הצי המלכותי. הנגררת נראתה בפעם האחרונה ב-1979 בלוויה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונבאטן. המלך צ'ארלס ובני משפחה אחרים צפויים ללכת בעקבות הארון.

תיעוד התהלוכה להעברת ארונה של מלכת בריטניה אליזבת מארמון בקינגהאם לבתי הפרלמנט. 14 בספטמבר 2022. רויטרס
משפחת המלוכה מגיעה לתהלוכת העברת ארון המלכה/רויטרס

את הלוויה יערוך דיוויד הויל, דיקן וסטמינסטר, עם הארכיבישוף של קנטרברי ג'סטין וולבי שינהל את התפילה. ראש הממשלה ליז טראס תוזמן להקריא פסוקי תפילה.

לאחר מכן, ארון הקבורה יוצא מהאולם בשיירה רגלית ויעבור בפינת הייד פארק, שם יוכנס לרכב קבורה וייסע לווינדזור. המסע האחרון של הארון יהיה בכביש שמוביל לטירת וינדזור. המלך ובני המשפחה יצטרפו לשיירה לפני שהארון יוכנס לכנסיית סנט ג'ורג' לתפילה. כנסיית סנט ג'ורג' היא הכנסייה שנבחרת בדרך כלל על ידי משפחת המלוכה בשביל אירועים כמו חתונות, הטבלות ולוויות. הארי ומייגן התחתנו בה, כמו גם הלוויה של הנסיך פיליפ נערכה.

הארון יורד לחדר הקבורה לפני שייקבר בקפלת ג'ורג' הקדוש, לצד המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת; המלכה האם; אחותה מרגרט; ובעלה הנסיך פיליפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully