וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ העביר מידע נוסף ל-CIA בנוגע לארגונים הפלסטינים שהוכרזו כארגוני טרור

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 23:22

אחרי שמאמצים קודמים נכשלו, משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בוושינגטון בשבוע שעבר בניסיון נוסף לשכנע את הממשל לגבות את ההכרזה על ששת הארגונים כארגוני טרור. הפרשה גרמה לביקורת חריפה נגד ישראל במפלגה הדמוקרטית. במשרד החוץ האמריקני אמרו שהמידע החדש ייבחן

בווידאו: צה"ל במהלך פשיטה על מטות הארגונים עליהם הכריז גנץ כארגוני טרור/מערכת וואלה!

משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בוושינגטון בשבוע שעבר בנסיון לשכנע את משרד החוץ האמריקני ואת סוכנות המודיעין של ארה"ב לגבות את ההכרזה הישראלית על ששה ארגוני חברה אזרחית פלסטינים כארגוני טרור, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

נזקי פשיטת כוחות צה"ל על משרדי ארגונים פלסטיניים ברמאללה 18 באוגוסט 2022. "שיהאב ניוז", אתר רשמי
המידע לא גרם לממשל לשנות את הגישה. מטה אחד הארגונים עליהם פשט צה"ל/אתר רשמי, "שיהאב ניוז"

למה זה חשוב

ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להכריז לפני שנה על ששת הארגונים כארגוני טרור הביא לביקורת חריפה בארה"ב ובמדינות אירופה. הביקורת בארה"ב הגיעה במיוחד מצד חברי קונגרס דמוקרטים וארגונים יהודים ליברליים.

בכירים ישראלים הודו כי המהלך נגד הארגונים הפלסטינים פגע בצורה חמורה בתדמיתה של ישראל בארה"ב, במיוחד בקרב תומכי המפלגה הדמוקרטית.

עוד בוואלה!

"ה-CIA לא מצא ראיות לכך שהארגונים הפלסטיניים הם ארגוני טרור"

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים

בכירים ישראלים אמרו כי המשלחת כללה נציגים של השב"כ, משרד הביטחון ומשרד החוץ. חברי המשלחת פגשו נציגים של משרד החוץ האמריקני ושל סוכנות הביון המרכזית ה-CIA ושל מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב.

המשלחת הישראלית הציגה מידע מודיעיני עדכני לגבי ששת הארגונים הפלסטינים וראיות לכאורה לגבי מעורבותם בפעילות טרור של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, אמרו הבכירים הישראלים.

בכיר ישראלי אמר כי חברי המשלחת הדגישו בפני אנשי משרד החוץ האמריקני ואנשי ה-CIA כי ישראל אינה מנסה לדכא את הפעילות של כל ארגוני החברה האזרחית הפלסטינים.

"אמרנו לאמריקנים שפעלנו נגד ששה ארגונים מתוך 250 ארגונים דומים שפועלים בגדה המערבית בגלל המעורבות שלהם בטרור ולא בגלל העמדות הפוליטיות שלהם או כי הם אומרים דברים שאנחנו לא אוהבים", ציין הבכיר הישראלי.

תזכורת

לפני כשנה, אחרי ההכרזה על ששת הארגונים כארגוני טרור, העבירה ישראל לארה"ב את המידע המודיעיני עליו היא ביססה את ההכרזה. במשך חודשים ארוכים סוכנויות המודיעין האמריקניות בחנו את המידע וגיבשו חוות דעת בנושא.

דובר משרד החוץ האמריקני אמר לפני כשלושה שבועות כי המידע שישראל העבירה לא גרם לממשל האמריקני לשנות את הגישה שלו כלפי ששת הארגונים הללו.

באמצע אוגוסט צה"ל פשט על משרדיהם של כמה מהארגונים הללו, החרים ציוד וסגר את המשרדים. משרד החוץ האמריקני הביע דאגה מהמהלך והצהיר כי ארה"ב ביקשה הבהרות מישראל.

שר הביטחון בני גנץ בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 12 בספטמבר 2022. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
החלטתו גררה ביקורת חריפה. גנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

מה הם אומרים

במשרד החוץ, משרד הביטחון והשב"כ סירבו להתייחס לדברים.

דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה: "בכירים ישראלים ממשיכים להסביר לארה"ב את ההגיון והסיבות להכרזה על ששה ארגונים לא ממשלתיים פלסטינים כארגוני טרור. ממשלת ארה"ב בוחנת כעת מידע נוסף שישראל העבירה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully