וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מל"ט איראני בשימוש רוסיה יורט בחרקוב

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 22:20

משרד ההגנה האוקראיני פרסם תמונות של מה שנראה כמו חלקים של שאהד-136. לדבריו, המל"ט הושמד ליד קופיאנסק, עיר במחוז חרקוב שנכבשה מחדש לאחרונה על ידי אוקראינה

מלט איראני בשירות רוסיה הופל באוקראינה/רויטרס

משרד ההגנה האוקראיני אמר היום (שלישי) כי יירט מל"ט איראני מדגם שאהיד-136, שבו השתמש הצבא הרוסי באזור חרקוב.

זאת הפעם הראשונה שקייב טענה שיירטה כלי טיס מסוג זה. אוקראינה וארצות הברית האשימו את איראן באספקה של מזל"טים לרוסיה - טענה שטהראן הכחישה.

מל"ט איראני בשירות רוסיה הופל באוקראינה 13 בספט 2022. רויטרס
המל"ט שהופל/רויטרס

משרד ההגנה האוקראיני פירסם תמונות של מה שנראה כמו חלקים של שאהד-136. לדבריו, המזל"ט "חוסל" ליד קופיאנסק, עיר במחוז חרקוב שנכבשה מחדש באחרונה על ידי אוקראינה.

בכיר בממשל בארצות הברית אמר ביולי כי איראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים המסוגלים לשאת תחמושת לטובת מלחמתה באוקראינה. ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר שהמידע שהגיע לידי וושינגטון מחזק את ההערכות שלפיהן ההפצצות הכבדות של רוסיה באוקראינה, שעזרו לה להתקדם במזרח המדינה בשבועות האחרונים, "גובות מחיר" ממאגרי הנשק שלה.

"ממשלת איראן מתכוננת לספק לרוסיה כמה מאות מל"טים, כולל מל"טים בעלי יכולת נשק, בלוח זמנים מואץ", אמר סאליבן. "המידע שלנו מצביע על כך שאיראן נערכת לאמן כוחות רוסיים להשתמש במל"טים הללו, ותחילת ההכשרות צפויה כבר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully