וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ערוך ובשל": כך הסתיימה התביעה הקודמת של יוסי כמיסה נגד ליברמן

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 14:09

פעיל ישראל ביתנו לשעבר, שטוען כי שר האוצר הזמין ממנו חיסול של ניצב במשטרה, כבר ניסה לקשור אותו ב-2012 לתביעה אחרת שלו בעבר נגד משרד הביטחון ואיש העסקים דן גרטלר. ואולם, ביהמ"ש דחה את הניסיון שלו לערב את ליברמן ולחדש את התביעה: "הליך שאינו ראוי"

בווידאו: ליברמן מאשים את נתניהו שהשיטות שלו הן בדיוק כמו השיטות של גבלס וסטאלין/צילום: רוני כנפו

השאלה מי הוא יוסי כמיסה מעסיקה בשבועות האחרונים עיתונאים רבים, צייצני רשת, מפיצי ספינים מקצועיים, עורכי דין ואפילו את היועצת המשפטית של הממשלה. מסמכים שהגיעו לידי וואלה! עשויים לשפוך אור על הדמות של האדם שטען לפני חודש ששר האוצר אביגדור ליברמן ביקש ממנו בעבר לחסל ניצב במשטרה.

כמיסה חזר לתודעה הציבורית בסערה גדולה בתחילת החודש האחרון. כמיסה התראיין אצל איילה חסון בחדשות 13 וטען כי ליברמן הציע לו לפני כמה שנים סכום של 100 אלף דולר בתמורה לחיסול בכיר במשטרה, ניצב סנדו מזור.

היום הוא שלח מכתב אל היועמ"ש, גלי בהרב מיארה, שבו טען כי העביר מידע למשטרה באמצעות צד ג' בנוגע לטענתו על הזמנת החיסול לכאורה. "מדובר בעובדות קשות ולא פשוטות, שמגובות בראיות, ולפיהן אביגדור ליברמן הורה לפני מספר שנים, לכאורה, על חיסול בכיר במשטרת ישראל - ניצב סנדו מזור." נטען במכתב שנשלח באמצעות עו"ד אייל בסרגליק.

הפנייה ליועצת מצטרפת למכתב ששלח אתמול כמיסה אל פרקליטו של ליברמן, עו"ד ירון קוסטליץ, ובו הוא הודיע על כוונתו להגיש נגד ליברמן תביעה אזרחית או קובלנה פלילית בעילה של לשון הרע. בנוסף לכך, כמיסה מבקש מליברמן להסיר את חסינותו מפני הגשת תביעות.

"לאור התבטאויות רבות ומרבות של ליברמן כלפי כמיסה בערוצי התקשורת ובמקומות נוספים, בכוונת כמיסה להגיש נגדו תביעה אזרחית או קובלנה פלילית בעילה של לשון הרע", כתב בסרגליק במכתב ששלח לעורכי דינו של ליברמן. "נבקש מליברמן להגיש בקשה להסרת החיסיון המוקנה לו מכוח תפקידו, במטרה להגיש נגדו תביעה אזרחית של לשון הרע או קובלנה פלילית".

יוסי כמיסה. מתוך חדשות 13, אתר רשמי
ליברמן מאשים את נתניהו בהפעלתו. יוסי כמיסה/אתר רשמי, מתוך חדשות 13

עד כתיבת שורות אלה כמיסה לא הציג שום ראייה חותכת לטענה לפיה ליברמן הזמין ממנו חיסול לכאורה, עובדה שגרמה לליברמן להשיב על הטענות של כמיסה בפירוט ארוך.

"מדובר בטענה מופרכת של אדם הזוי שמניעיו רחוקים שונות דור מלהיות תמימים וטהורים. ברור לכל כי מדובר במהלך זדוני ומתוכנן כחלק מקמפיין נגדי ונגד מפלגת ישראל ביתנו", כתב ליברמן. "ברצוני להבהיר, האיש מעולם לא היה העוזר או היועץ שלי, אלא פעיל במפלגת ישראל ביתנו בימים שקודמים להקמתה ובימים הראשונים שלאחר הקמתה. מעולם האיש לא מונה לשום תפקיד באופן רשמי ובאופן בלתי רשמי, ומעולם לא שולמה לאיש משכורת מטעמי או מטעם המפלגה. השיחה האחרונה בינינו התרחשה לפני כ-20 שנה".

ליברמן לא הסתפק בתגובה לעיתונות ולפני כשבוע הוא הגיש קובלנה פלילית נגד כמיסה שבה הוא דוחה את טענתו. הליך הקובלנה הפלילי הוא הליך שכל אזרח יכול להגיש לבית המשפט בבקשה שזה ינהל את התיק כפי שמנהלים תביעה פלילית, הליך שמנוהל בשגרה על ידי פרקליטות המדינה.

נכון לכתיבת שורות אלה, היועצת המשפטית לממשלה לא פתחה בהליך בדיקה מקדימה והסתפקה בהתייעצות ראשונית מצומצמת בנושא. לפי שעה, נראה כי היא תסתפק בכך ולא תפתח בבדיקה מקיפה של טענותיו של כמיסה.

עוד בוואלה!

ליברמן הגיש תלונה נגד הפעיל לשעבר בישראל ביתנו בגין לשון הרע

לכתבה המלאה
מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מכחיש על הסף את הטענות של כמיסה. ליברמן במסיבת עיתונאים במשרד האוצר, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

לוחם השחיתות מטעם ליברמן

שמו של כמיסה עלה לכותרות לפני כעשור לאחר שתקף בראיון ל"הארץ" את בכירי מינהל מקרקעי ישראל בשחיתות ובעקבות כך פוטר מתפקיד העוזר האישי של המנכ"ל דאז, שלמה בן אליהו. הפרט המעניין בכתבה מאז הוא שכמיסה, שהיה מינוי אישי של ליברמן במינהל מקרקעי ישראל, טען אז כי האחרון הורה לו "להילחם בשחיתות ולעשות סדר במערכת".

מדובר בתביעה שכמיסה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד משרד הביטחון ונגד איש העסקים דן גרטלר. במסגרתה התבקש בית המשפט לאכוף על גרטלר הסכם שנחתם, לכאורה, בין הצדדים, ולחייב את גרטלר לשלם לכמיסה יותר משני מיליון שקלים וחצי. התביעה נגד גרטלר נמחקה בהליך במחוזי ונדחתה בבית המשפט העליון עוד בשנת 2008

מסמך שקשור לתביעה הזאת צויץ על ידי איילה חסון בשבוע שעבר, אך המסמכים שהגיעו לידי וואלה! מראים כי מדובר בסכסוך כספי בלבד. בשום שלב במהלך ניהול התביעה לא הוזכר כי ליברמן הזמין חיסול של ניצב משטרה. גם גורמים המעורים בפרטי התיק אישרו זאת בשיחות עם וואלה!.

אז איך שמו של ליברמן בכל זאת נכנס פנימה? ב-2011 וב-2012 כמיסה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כמה בקשות לחדש את התביעה ולצרף לרשימת העדים את ליברמן. הבקשות נכתבו על ידי כמיסה בעצמו ולא נוסחו על ידי עורך דין.

השופטת הטיחה: "לא ערוך ובשל לטיפול בתביעה זו"

בקשתו של כמיסה נדחתה ב-2012 על ידי השופטת מיכל אגמון גונן, שמרבה לבקר את משרדי הממשלה בפסיקותיה ולא נחשבת לשופטת שמאמצת באופן אוטומטי קו מערכתי. אגמון גונן דחתה את הבקשה לחדש את התביעה ואת הבקשה לצרף את ליברמן לתביעה. היא אף התייחסה לכך שכמיסה לא ערוך לנהל את התיק ובטח לא לצרף את ליברמן.

"בבקשתו להחייאת ההליך המבקש שב ועותר לעיון במסמכים ולתיקון כתב התביעה על דרך של הגדלת סכום התביעה ואף מציין כי בכוונתו לצרף את השר אביגדור ליברמן כנתבע נוסף בתיק", כתבה. "היינו, אף היום, למעלה משמונה שנים לאחר פתיחת ההליך, אין המבקש ערוך ובשל לטיפול ענייני וקידום תביעה זו, נהפוך הוא מבקש הוא לצרף נתבע, לתקן את כתב תביעתו ולקבל חומר נוסף לעיונו. במצב דברים זה, המבקש אינו יכול להצביע על כל נזק שיגרם לו כתוצאה מדחיית בקשתו ונראה שהנזק הממשי היחיד הוא תשלום האגרה שיידרש לשלם בשנית. על התמשכות ההליכים בוודאי אינו יכול להלין".

היא הוסיפה: "מנגד, יש להביא בחשבון את העובדה שניהול לא ראוי של התביעה והליכיה הסב נזק למדינה ואף ליתר הנתבעים, שהתביעה נגדם נמחקה בינתיים, ועל בית המשפט להגן גם על האינטרס שלהם, כמו גם על אינטרס הציבור להפסיק הליכים שאינם ראויים על מנת לחסוך בזמן שיפוטי יקר".

כמיסה עצמו לא מוכן להתראיין ולהשיב לשאלות מטעם וואלה! אלא הפנה אל עורך דינו. לטענת עו"ד בסרגליק, "לאור העובדה כי המדינה סירבה חזור ושנה למסור לכמיסה את החומרים הקשורים לעניין ליברמן בשל בקשות חוזרות ונשנות שהתשובה עליהן נדחתה מעת לעת על ידי היועמ"ש דאז ויינשטיין, כמיסה בחר לחכות לכך שהמשטרה והפרקליטות יעשו דבר מה עם החומרים הרבים שהיו ברשותם. ואולם, הן לא עשו, ולכן איבד את אמונו במשטרה ובפרקליטות ולא פעל בהמשך כנגד מחיקת התביעה שממילא מאפשרת הגשתה בהמשך".

בינתיים, נקבע מועד לדיון בקובלנה שהגיש ליברמן נגד כמיסה בבית המשפט השלום בפתח תקווה ב-10 בנובמבר, עשרה ימים לאחר מועד הבחירות הקרובות עד אז צפויות לנו חלופות מכתבים והאשמות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully