וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות על החברות המעסיקות ושעות מנוחה מוסדרות: הרפורמה בתחום הטיפול הסיעודי

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 14:26

שר הרווחה ומנכ"ל הביטוח הלאומי הציגו תוכנית שנועדה למשוך יותר עובדים לטיפול הסיעודי. על פי הרפורמה, התחום יהפוך למוסדר יותר בעזרת הכשרת מטפלים, פיקוח צמוד של משרד הרווחה והערכה מול משפחות המטופלים. בנוסף, החברות שמעסיקות את המטפלים יתומרצו לפי כמות עובדים

טיפול סיעודי. ShutterStock
טיפול סיעודי/ShutterStock

שר הרווחה מאיר כהן ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הציגו היום (שלישי) מכרז בסך 13 מיליארד שקלים, שיימשך שש שנים, לשירותים בסיעוד עבור אזרחים ותיקים הזכאים לקצבאות סיעוד, שיוביל לרפורמה בתחום. לדברי השר כהן, יינתנו תגמולים לנותני שירות מצטיינים. מנכ"ל הביטוח הלאומי אף סיפר כי במוסד פועלים להעלות את שכר המטפלים והמטפלות. המימון לרפורמה יתוקצב מתקציב הביטוח הלאומי, שיתקבע בחוק.

מטרת הרפורמה היא שיותר אנשים יעבדו כמטפלים סיעודיים, ושהתחום יהפוך למוסדר יותר. כך לדוגמא, המטפלים יעברו הכשרה, יהיה פיקוח צמוד של משרד הרווחה, ותהיה ביקורת והערכה מול משפחות המטופלים. בנוסף, החברות שמעסיקות את המטפלים והמטפלות יתומרצו לפי כמות עובדים, ולא לפי כמות שעות עבודה, ובמקביל יינתנו למטפלים שעות מסודרות, כולל שעות מנוחה. החברות ייקנסו, אם לא יפעלו על פי הנהלים שייקבעו.

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

השר כהן מסר לאחר הצגת הרפורמה: "המכרז הזה לא מתמקד במחיר, אלא בשירות לאזרח הוותיק הסיעודי, והוא ייתן תמרוץ לחברות הסיעוד על בסיס כמות המטופלים ולא על בסיס שעות הטיפול. אנחנו שמים דגש על ההכשרה של המטפלים ומשפרים את תנאיהם. המכרז שם את הפריפריה במרכז ומחייב את החברות לתת פתרונות גם במקומות הרחוקים ביותר. ובפגעם הראשונה הביטוח הלאומי יטיל קנסות בסכומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים בגין הפרת חוזה או אי מתן שירות לקשיש סיעודי".


מוקדם יותר השבוע הודיע הביטוח הלאומי על הקדמת הקצבאות לכבוד חגי תשרי, שישולמו ב-21 בספטמבר. הקצבאות שיוקדמו הן: קצבאות אזרח ותיק, שארים, נכות, ילד נכה, שירותים מיוחדים לנכים קשים, ניידות, נפגעי עבודה, מזונות, שיקום, סיעוד ואסירי ציון.

בכך, יקבלו הזכאים את הסכומים שמגיעים להם לפני ראש השנה. מהביטוח הלאומי נמסר: "החגים מגיעים, ארוחות חג, משפחה, ומועד תשלומי הקצבאות משתנה בהתאם, בניסיון להקל על ההוצאות הכרוכות בתקופה זו". גם בערב פסח הקדים הביטוח הלאומי את תשלומי קצבת הילדים והפקיד אותה שבוע לפני המועד המיועד, וזו נכנסה לפני החג לחשבונות של מיליוני ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully