וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מהצפון הותקף ביום הולדתו באכזריות, התלונן במשטרה - אך אף חשוד לא נחקר

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 16:27

בן ה-28 הותקף בשנה שעברה במסיבה. על אף שהיו עדים רבים באירוע, המשטרה סגרה את התיק "מחוסר ראיות". בינתיים הצעיר החלים, קיבל אחוזי נכות, אך הוא עדיין פגוע: "זה פגע בי נפשית, ופחדתי שיתקפו אותי שוב". עורך דינו: "המשטרה הפגינה אזלת יד ורשלנות מובהקת"

בילאל (שם בדוי) שהותקף בשנה שעברה והחקירה נסגרה. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הצעיר בבית החולים אחרי שהותקף. שנה שעברה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בילאל (שם בדוי), שיפוצניק תושב אחד מיישובי הגליל המערבי, בן 28, הותקף בשנה שעברה באכזריות. למרות שהגיש תלונה ויש לאירוע עדים רבים, לדברי עורך הדין מוטלק בדראן, שמייצג אותו, התיק נסגר במשטרה "מחוסר ראיות", מבלי שאיש מהחשודים נחקר.

האירוע התרחש ביער גורן בספטמבר 2021. בילאל וכמה עשרות חברים בילו יחדיו במסיבה שנערכה לכבוד יום ההולדת שלו שחל יום קודם לכן. היה אוכל, הייתה שתייה והייתה מוסיקה. לדבריו, לפתע הופיעו תוקפיו הלא קרואים, שאותם הוא מכיר. עד היום הוא אינו יודע להסביר את הסיבה שבגללה בחרו לתקוף אותו, ודווקא אותו, באכזריות ברוטלית כזו עליה יכולה להעיד פציעתו.

"לא יודע מה הם רצו ולמה הם עשו את זה. אולי הם היו שתויים והרגישו עליונות. יש מלא עדים. ביקשנו מהם יפה שילכו הביתה, והם סירבו. לא היה שום סכסוך לפני זה איתם", סיפר לוואלה. צוות מד"א הוזעק למקום, הוא וחבריו מסרו לאנשי הרפואה ולשוטרים כי הוא נחבל מנפילה מסלע, משום שהוא פחד "שלא יהיה עוד בלגן, מחשש מהתוקפים".

צוות הרפואה פינה אותו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם אושפז וטופל. הוא עדיין צפוי לעבור עוד ניתוחים. "פחדתי לצאת מהבית", הודה בילאל, "גם היה קשה לראות את עצמי במראה. זה פגע בי נפשית, ופחדתי שיתקפו אותי שוב. ניסיון הסולחה נכשל. עברתי תקופה קשה מאוד, ועד היום אני סובל, ושומע אותם בראש. בדימיון שלי חוזרות התמונות".

נקבעו לו 30 אחוזי נכות, ולעבודתו בשיפוצים הוא חזר רק לפני כשלושה חדשים. "אחרי ארבעה ימים הלכתי למשטרה וסיפרתי את הכול", אמר בליאל, "התקשרו אלי מתחנת נהריה אחרי שבועיים שרוצים לשאול עוד שאלות. אז נסעתי לנהריה ומסרתי להם. אמרו לי 'בסדר, נטפל בתיק'. אבל עד היום אף אחד מהאנשים האלה שתקפו אותי לא נחקר. זלזלו בהכול. אם היו רוצים לפענח את זה היו עוצרים אותם מיד".

בילאל (שם בדוי) שהותקף בשנה שעברה והחקירה נסגרה. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הצעיר בבית החולים אחרי שהותקף. שנה שעברה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפני שבועיים, כדי לקדם את ענייניו המשפטיים, בהם הכנת תביעת פיצויים אזרחית, פנה עורך הדין מוטלק בדראן למשטרת ישראל וביקש את חומר החקירה. אז נדהם לשמוע שתיק אכן נפתח בזמנו, אף אחד מהחשודים לא נחקר. לאחר מכן התברר כי התיק נסגר, ובדראן ביקש מהצעיר להגיש שוב תלונה במשטרה, כרגע הסטטוס של התיק פתוח. עבר שבוע מיום הגשת התלונה השנייה ועדיין לא נחקר אף אחד מתשעה החשודים. בינתיים, לשני מכתבים ששיגר עורך הדין למשטרה בחודש אוגוסט לא קיבל מענה. כששוחח בראשית השבוע עם חוקר ממשטרת נהריה הבין שגם התיק הזה הועבר כבר לקצין משטרה כדי לבחון אותו טרם סגירה.

בדראן ציין כי על פי החוק, אם נודע למשטרה על ביצוע עבירה, עליה לפתוח בחקירה. "המשטרה אמורה לשמור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל", אמר לוואלה עורך הדין, "במקרה זה המשטרה לא שמרה ולא הגנה על בילאל, לא פתחה מיוזמתה חקירה בעקבות האירוע וכשהתלונן, המשטרה הפגינה אזלת יד ורשלנות מובהקת. זה חמור כי התנהלות מעין זו שומטת את הקרקע תחת רגלי משטרת ישראל העושה מאמצים ניכרים לבניית אמון במשטרה בכלל, ובחברה הערבית בפרט. זה כואב במיוחד, על רקע הטענה כי אזרחי ישראל הערבים אינם משתפים פעולה עם המשטרה. הנה אחד שהתלונן, אבל לא קיבל התייחסות רצינית".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה במסגרתה ביצעה מספר פעולות חקירה, אולם בשל חוסר שיתוף פעולה של הקורבן התיק נסגר. לאחר שהקורבן חידש תלונתו לפני כשבועיים, תיק החקירה נפתח מחדש. נחקור את המקרה ביסודיות על מנת להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully