וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הגיעה מייגן: כרוניקה של סכסוך מלכותי

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 21:57

הנסיכים ויליאם והארי היו הדוקים - במיוחד לאחר מותה של אמם, הנסיכה דיאנה. אך לאורך הדרך, כשהשניים בגרו והקימו משפחות משלהם, החלה הידרדרות ביחסים. גם מותה של המלכה אליזבת, הסבתא האהובה שלהם, לא הצליח לשפר את המצב ולאחד את השניים

בווידאו: הארי ומייגן וקייט וויליאם סוקרים את המחוות מחוץ לארמון ווינדזור/צילום: רויטרס

אנשים רבים חשבו וקיוו כי מותה של המלכה אליזבת השנייה היא ההזדמנות המושלמת של נכדיה, הנסיכים ויליאם והארי, להשלים. ויליאם אף הגדיל לעשות והזמין את אחיו ואשתו מייגן להצטרף אליו ולנסיכה מוויילס לצעדה ברחבי בלמורל בסקוטלנד לפגוש את הציבור האבל. עם זאת, נראה כי פיוס מרגש לא צפוי לקרות, מול המצלמה או מאחוריה, במיוחד לאחר הדיווח ב"פוקס ניוז" כי הארי ומייגן, וקתרין וויליאם פשוט אינם מדברים זה עם זה - והסיבה העיקרית היא מייגן.

"מערכת היחסים של האחים היתה נהדרת", חשף אנדרו מורטון, הביוגרף של הנסיכה דיאנה, ב-2019. "איש מלבדם - גם לא אביהם - אינו יודע מה עובר להם בראש בעשרים השנים האחרונות. הם חוו את אובדן אמם. הם האנשים היחידים שיכולים לדבר אחד עם השני על זה". ויליאם והארי היו בני 15 ו-12 בהתאמה כשהנסיכה דיאנה מתה בתאונה ב-1997.

ויליאם והארי המשיכו בחברות טובה גם לאחר שהאח הגדול החל במערכת יחסים עם קתרין מידלטון באוניברסיטת אדינבורו שבה השניים למדו. הארי עמד לצד אחיו בחתונה של השניים ב-2011. הוא אמר בחתונה ש"ויליאם הוא אח נהדר" וכי הוא אוהב את קייט "כמו אחות".

עם זאת, ב-2016 החלו לצוץ הצרות, על פי דיווחים לאחר שוויליאם הביע דאגה לאור המהירות שבה הארי ומייגן עברו לגור יחד. ויליאם ככל הנראה פנה אפילו לדודו, צ'ארלס ספנסר, אחיה של אמו המנוחה, שידבר עם הארי - והתוצאה היתה הפוכה מהרצוי. הארי סרב להקשיב וזעם על אחיו שניסה להתערב. הוא אף האשים אותו בכך שהוא מנסה להפריד בינו לבין מייגן

הימים שאחרי מותה של המלכה אליזבת ה2. רויטרס
הרביעייה לאחר מותה של המלכה/רויטרס

כשהארי הציע נישואים למייגן, ויליאם אמר רק דברים טובים. "אנחנו מאוד נרגשים בשביל הארי ומייגן. נפלא להכיר את מייגן ולראות כמה שמחים היא והארי יחדיו", אמרו הדוכס והדוכסית מקיימברידג'.
ויליאם אף תיכנן את מסיבת הרווקים של אחיו הצעיר. "להארי יש חברים קרובים, אבל ויליאם הוא היחיד שיכול היה למלא את המשימה", אמר מקור. במאי 2018, ויליאם שימש כשושבין בחתונה של הארי.

על פי דיווחים, האחים רבו גם בחג המולד 2018, לאחר שהארי אומר לוויליאם כי לא השתדל מספיק כדי לכלול את מייגן במשפחה. צ'ארלס התערב והורה לוויליאם להשתדל יותר. הזוג קיימברידג' הזמין אז את הזוג סאסקס לחג המולד.

הימים שאחרי מותה של המלכה אליזבת ה2. רויטרס
הנכדים המתאבלים/רויטרס

ככל שהזמן עבר, האחים המשיכו להתרחק. דיווחים על קרע פורסמו ב-2018, לאחר שהארי ואשתו הטרייה, מייגן מרקל, בחרו לעבור לקוטג' נוטינגהם בלונדון לקוטג' פרוגמור בווינדזור, מה שהרחיק פיזית את שני הזוגות. ויליאם וקייט גרו אז בארמון קנזינגטון בלונדון. השמועות התחזקו ב-2019 לאחר שהדוכס והדוכסית מסאסקס (הארי ומייגן) פיצלו את קרן הצדקה המלכותית שלהם מזאת של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' (ויליאם וקייט).

"היה ברור לכולם שכשהנסיך הארי יתחתן, הוא ינהל משק בית משלו. אבל הם עדיין מאוד קרובים, אך גם מאוד תחרותיים - כך הם היו תמיד", אמר מורטון. אך מקור אישר אז לעיתון "אס ויקלי" כי הנסיכים התרחקו. "ויליאם עדיין דואג להארי ומקווה שיפתח אליו", אמר המקור באוקטובר 2019. "ויליאם רוצה להיות שם בשביל הארי ושונא לראות אותו במקום לא טוב".

חודש לאחר מכן, מקור אחר אמר ל"אס" כי "המצב אינו נהדר בין ויליאם להארי". "שניהם צריכים להתאמץ כדי לבנות מחדש את היחסים ביניהם", הוא אמר בנובמבר 2019. "הארי אינו מקנא בוויליאם בשל האחריות שמגיעה עם העובדה שיהיה מלך אנגליה בעתיד. אך ויליאם הוא עדיין ה'מועדף', והארי מרגיש כי אינו מגיע לרמתו".

הארי ומייגן גם לא הגיעו לחגוג את לחג המולד עם המלכה אליזבת בדצמבר 2019, על פי הדיווחים בשל הססוך בין האחים. "הארי ומייגן חוגגים חג מולד מצומצם עם בני משפחה במקום להגיע לארמון סנדרינגהם. אחת הסיבות העיקריות היא הסכסוך בין ויליאם להארי", נאמר.

ביולי 2019, ויליאם וקייט הצטרפו להארי ולמייגן לכבוד ההטבלה של התינוק ארצ'י והצטלמו יחדיו.
באוגוסט 2019, מקורות טענו כי ויליאם והארי תכננו לשים את המחלוקות בצד לקראת- יום השנה למותה של אמם, ב-31 באוגוסט. קיי ומייגן רצו להצטרף אליהם מאוחר יותר לאחר הטקס. עם זאת, הארי אישר כי הוא וויליאם מסוכסכים במהלך סרט תיעודי בערוץ ITV, Harry & Meghan: An African Journey וחשף כי לאחים יש "ימים טובים וימים רעים". בנוסף, מקור אמר ל"אס ויקלי", שקייט שונאת לראות את "מייגן והארי אומללים" ומקווה "שהאחים בסופו של דבר יאחו את הקרע".

בווידאו: מייגן מרקל והנסיך הארי בריאיון לאופרה ווינפרי/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

הראיון אצל אופרה וינפרי

הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי. רויטרס
הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי/רויטרס

אך בינואר 2020 פורסם כי הארי ומייגן פורשים מהחובות המלכותיים שלהם, החלטה שנהפכה לקבועה בפברואר 2021. מקור אמר ל"אס" כי ההחלטה "הפתיעה לחלוטין" את ויליאם וקייט. "יש עדיין קרע בין האחים. ויליאם פגוע, אך יש לו משפחה משלו להתמקד בה, והוא מנסה להתקדם", אמר המקור.

הזוג סיפר על החלטתו בפעם הראשונה במרץ 2021 בראיון נרחב ברשת CBS. "הייתי לכוד אך לא ידעתי שאני לכוד", אמר אז הארי. "לכוד במערכת כמו שאר בני משפחתי. אבי (צ'ארלס) ואחי לכודים גם כן. הם לא יכולים לעזוב, ואני חש חמלה רבה כלפי המצב הזה".

הארי גם אישר את השמועות על הידרדרות ביחסים עם ויליאם והוסיף כי אינו ביחסים טובים גם עם אביו. "יש הרבה עבודה לעשות", אמר הארי וציין כי משפחתו לא גינתה את הגזענות שהופנתה כלפי מייגן. "חשתי מאוכזב משום שאבי עבר דבר דומה ומכיר את הכאב. תמיד אוהב אותו, אך זה כואב. אמשיך לנסות לתקן את היחסים, אבל הם יודעים רק את מה שהם יודעים".

שני האחים ובנות הזוג שלהם התראו באירוע ציבורי יחדיו ב-9 במרץ 2020 ביום חבר העמים. ויליאם וקייט לא התייחסו להארי ומייגן בטקס בכנסיית וסטמינסטר. אך ביוני, נטען כי ויליאם עדיין כועס על החלטת הארי לעזוב את אנגליה ולעבור לארצות הברית.

ב-2020, חתמו הארי ומייגן על חוזה עם נטפליקס, שיצרה את הסדרה "הכתר", על משפחת המלוכה. על פי דיווחים, ויליאם זעם על אחיו שעושה עסקים עם החברה שמפיקה את הסדרה על משפחתו.

קייט מידלטון הנסיך וויליאם הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט היום הראשון ללימודים חזרה לבית הספר. GettyImages
ויליאם, קייט, ג'ורג' ושרלוט/GettyImages
ברכת חג המולד של הארי ומייגן. צילום מסך, צילום מסך
הילדים משלמים את המחיר/צילום מסך, צילום מסך

הריאיון של הארי ומייגן עם אופרה וינפרי במרץ 2021, היה קש ששבר את גב הגמל. בריאיון טענה מייגן שקייט גרמה לה לבכות. אך הטענה החמורה ביותר היתה כי מישהו ממשפחת המלוכה העיר לגבי העובדה שבנם של הארי ומייגן עשוי להיות בעל עור כהה, בשל העובדה שאביה של מייגן לבן ואמה שחורה.

על פי "אנטרטיימנט טונייט", ויליאם היה הרוס מהריאיון, גם משום ששמה של קייט השתרבב פנימה. על פי הדיווחים, קייט נעצבה מאוד מהקרע בין האחרים גם בשל חיבתה הגדולה להארי ודאגתה לבעלה.

בלוויה של המלך פיליפ, סבם של ויליאם והארי, באפריל 2021, היחסים בין האחים היו "קפואים", על פי אתר "מירור". על פי הדיווחים, הארי אף חשש לשוב לאנגליה משום שלא ידע למה לצפות. במאי 2021, נחשף פסל של הנסיכה דיאנה בנוכחות שני האחים. הם לא הציגו חזית מאוחדת ולפי הדיווחים, הארמון הביע דאגה משפת הגוף המנוכרת שלהם אחד כלפי השני. ינואר 2022, פורסם כי הארי כותב אוטוביוגרפיה - סיבה נוספת למתיחות.

באפריל 2022, הארי ככל הנראה הציע שמגשר יעבוד איתו ועם ויליאם כדי לשפר את יחסיהם. במאי 2022 פורסם כי הארי ומייגן יגיעו לחגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת. עוד דווח כי האחים מתקשרים זה עם זה ועורכים שיחות בפייס טיים עם הילדים הקטנים.

עם זאת, במהלך חגיגות יובל הפלטינה בלונדון, היחסים נראו עדיין מתוחים בין שני הזוגות. בנוסף הזוג קיימברידג' החמיץ את מסיבת יום ההולדת הראשונה של ליליבת בקוטג' פרוגמור בשל ביקור בוויילס. השמועות היו שוויליאם איבד אמון באחיו ו"אינו מכיר אותו יותר".

בספטמבר פורסם הריאיון של מייגן במגזין הנשים "The Cut" ושבר את האינטרנט. משפחת המלוכה לא היתה מרוצה מהריאיון וחשה אכזבה ממייגן והאמירות שלה בריאיון. האמון במייגן התפוגג סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully