וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבעבועות הקוף: ועדת החיסונים החליטה להתקדם להשלמת המנה השנייה

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 20:24

בכינוס של ועדת החיסונים הוחלט לעבור לשיטה של חיסון תת עורי, ולחלק את תמהיל החיסונים לארבע עד חמש מנות, כדי שיהיו די חיסונים למנה השנייה. שינוי שיטת מתן החיסון אמור לשפר משמעותית את היכולת לנצל את מלאי החיסונים, תוך שמירה על אותה רמה של יעילות ובטיחות

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עקב התפשטות אבעבועות הקוף/רויטרס

ועדת החיסונים שהתכנסה היום (שני) המליצה לשנות את דרך מתן החיסון נגד אבעבועות הקוף לשיטת חיסון תוך עורי, להתקדם להשלמת מנה שניה של החיסון על פי הפרוטוקול המאושר על ידי ה-FDA ולאפשר חיסון של עובדי מערכת בריאות. משרד הבריאות קיבל את ההמלצות ויוציא הנחיות מתאימות בימים הקרובים.

ממשרד הבריאות נמסר כי שינוי של שיטת מתן החיסון ישפר משמעותית את היכולת לנצל באופן מיטבי את מלאי מנות החיסון הקיים בישראל, תוך שמירה על אותה רמת יעילות ובטיחות של החיסון.

חיסונים לאבעבועות הקוף בניס, צרפת. רויטרס
4,400 מנות חיסון נחתו בישראל בשבוע שעבר. חיסון לאבעבועות הקוף/רויטרס

בשבוע שעבר נחתו בישראל 4,400 חיסונים לאבעבועות הקוף, בנוסף ל-5,600 מנות החיסון שהגיעו לפני כחודש וחצי. בכך הועברה לישראל כל מכסת 10,000 החיסונים שהיו אמורים להגיע. ההתוויות למתן חיסונים הורחבו בשבוע שעבר, והן כוללות כיום כל גבר הנמצא בסיכון לחלות עקב קיום יחסי מין עם מספר גברים. לא נדרשת הפנייה לקבלת החיסון.

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית, או שהיה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף, לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהיבדק. הבדיקות לאבעבועות קוף זמינות בבתי החולים ובקהילה.

על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי, חולים במחלה, ומי שקיימו איתם מגע קרוב על פי ההגדרות, נדרשים להימנע מטיסות, כל עוד יש סכנה להדבקה. בנוסף הוחלט כי כל תמהיל של החיסון יחולק לארבע עד חמש מנות, כפי שנוהגים בארצות הברית, וכך יהיו מספיק חיסונים גם למנה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully