וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: עלייה במקדם ההדבקה - הגל הבא של הקורונה צפוי בחגים

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 19:35

בהמשך לעליית מקדם ההדבקה ל-1.05, מה שמעיד על מגיפה בהתפשטות, במשרד הבריאות העריכו כי גל קורונה נוסף צפוי באוקטובר. במשרד נערכים לאשפוזים רבים ולמתן חיסון חמישי לנגיף. עלייה של 7.5% במאומתים נרשמה מהשבוע שעבר ושיעור הבדיקות החיוביות 11.94%

בווידאו: פרופ' זרקא מתייחס לגל נוסף של בחירות/צילום: לע"מ

משרד הבריאות העריך כי הגל הבא של הקורונה צפוי להיות באוקטובר, חגי תשרי. זאת, בהמשך לעלייה שנרשמה במקדם ההדבקה שנעמד היום (שני) על 1.05 - מה שמצביע על מגיפה בהתפשטות. "אנחנו לא יודעים אם מדובר בתחילת גל או דבשת", אמר פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא. "מקווה שבסוף החורף הזה נוכל להתייחס לקורונה כמו שפעת עונתית, במידה ולא יגיע וריאנט חדש".

במשרד הבריאות נערכים לגל קורונה ושפעת משולב בחגים, שיוביל לאשפוזים רבים. מאמצע חודש אוקטובר תהיה אפשרות לחיסון משולב של שפעת וקורונה, וכמו כן תינתן אפשרות לחיסון חמישי לנגיף. בד בבד, תינתן אפשרות לרכישת בדיקת אנטיגן ביתית, שתדע לזהות אם מדובר בקורונה, שפעת - או שניהם.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הגל הבא בחגים?. מחלקת קורונה, ינואר/ראובן קסטרו

אחרי חודשים וחצי בהם מקדם ההדבקה היה נמוך מ-1, בימים האחרונים הוא מטפס ומגיע ל-1.05. אתמול 1,085 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף - עלייה של 7.5% במאומתים מהשבוע שעבר. מצבם של מאה חולים הוגדר קשה ושיעור הבדיקות החיוביות נעמד על 11.94%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully