וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי למפלגת הימין הקיצוני בשבדיה - השנייה בגודלה במדינה

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 11:52

על פי הנתונים האחרונים, גוש הימין שכולל את המתונים, הדמוקרטים השבדים, הנוצרים הדמוקרטים והליברלים גרף עד כה 176 מושבים מתוך 349 מושבים בפרלמנט - בעוד גוש השמאל גרף 173 מושבים. תוצאות רשמיות יוכרזו ביום רביעי

מתיחות בשבדיה לקראת סיום ספירת הקולות בבחירות שנערכו אתמול (ראשון). הבוקר, הנתונים הראו כי גוש הימין עבר להובלה צרה על פני גוש השמאל, לאחר שמונה שנים של שלטון המפלגה הסוציאל דמוקרטית.

על פי הנתונים האחרונים, מפלגות המתונים, הדמוקרטים השבדים, הנוצרים הדמוקרטים והליברלים גרפו 176 מושבים מתוך 349 מושבים בפרלמנט - בעוד גוש השמאל גרף 173 מושבים.

בנוסף, הישג גדול נרשם במפלגה הימנית הקיצונית הדמוקרטים השבדים, שצפויה לעקוף את המתונים וליהפך למפלגה השנייה הגדולה במדינה, והגדולה באופוזיציה - שינוי היסטורי במדינה שתגאה בסובלנות והפתיחות שלה. התוצאות הרשמיות יוכרזו ככל הנראה ביום רביעי.

מגדלנה אנדרסון, ראש ממשלת שבדיה. רויטרס
ראש הממשלה של שבדיה/רויטרס

זמן קצר לאחר שהקלפיות נסגרו, הראו המדגמים של ערוץ הטלוויזיה הציבורי כי הקואליציה של ראש הממשלה מגדלנה אנדרסון, שמורכבת מארבע מפלגות, תזכה בניצחון בפער זעום של 49.8% לעומת 49.2%. אך החגיגות בשמאל התגלו מוקדמות מדי. תוצאות של ספירה חלקית הראו כי הגוש הימני מוביל, עם 176 מושבים - לאחר שהקולות מ-94% מהמחוזות בשבדיה נספרו.

ללא קשר לתוצאות הסופיות, מדובר בהישג משמעותי למפלגת הימין הקיצוני דמוקרטים שבדים, שנהפכה כעת למפלגה השנייה בגודלה במדינה לאחר הדמוקרטים השבדים.

עם זאת, מנהיג המפלגה, אימי אקוסון, אינו צפוי ליהפך לראש הממשלה אפילו אם גוש הימין יזכה במרבית המושבים בפרלמנט. את התפקיד צפוי למלא מנהיג מפלגת המתונים אולף קריסטרסון, כשמפלגת הדמוקרטים השבדים מקווים להיות חלק מממשלתו.

אימי אקוסון, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני השבדים הדמוקרטים, שבדיה, שטוקהולם. רויטרס
מנהיג מפלגת הימין הקיצוני/רויטרס

השבדים הדמוקרטים נולדה מהתנועה הניאו נאצית של שלהי שנות ה-80 בשבדיה. המפלגה שמתנגדת להגירה נכנסה לפרלמנט עם 5.7% מהקולות ב-2010, וגדלה ל-17.5% ב-2018. ככל הנראה היא תגרוף יותר מ-20% מהקולות בבחירות הנוכחיות.

קריסטרסון, מנהיג מפלגת המתונים, היה אחראי על שינוי משמעותי בפוליטיקה השבדית ב-2019, כשפתח בשיחות עם הדמוקרטים השבדים, שעד אז היו מנודים בזירה הפוליטית.

מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית של ראש הממשלה מגדלנה שולטת במדינה מאז 2014 והיתה המשפיעה ביותר בזירה הפוליטית מאז שנות ה-30. הבחירות השנה התמקדו בסוגיות של פשיעה, הגירה ואינטגרציה, כמו גם הזינוק במחירי החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully