וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה כמלך, צ'ארלס נשא דברים בפני הפרלמנט הבריטי: "חש את כובד ההיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 12:48

ארון הקבורה של המלכה מוצג בכנסיית סנט ג'יילס באדינבורו ולאחר מכן יעבור לאולם וסטמינסטר בלונדון, שם ימתין במשך ארבעה ימים עד ללוויה. המלך ייצא היום לביקור בכל ארבע האומות שמרכיבות את הממלכה המאוחדת

המלך צ'ארלס השלישי בהצהרה ראשונה לאומה/רויטרס

המלך צ'ארלס השלישי נשא היום (שני) את נאומו הראשון בתפקיד החדש בפני הפרלמנט הבריטי בווסטמינסטר בלונדון. לצדו של המלך היתה גם המלכה הרעיה קמילה.

המלך התחייב ללכת בעקבות הדוגמה של המלכה אליזבת, אמו, במחויבותו לממשלה החוקתית. הוא אמר גם כי הפרלמנט הוא הכלי החי והנושם של הדמוקרטיה.

הציבור הרחב בבריטניה יוכל היום (שני) לחלוק כבוד אחרון למלכתו, אליזבת השנייה, שהלכה לעולמה ביום חמישי, ולעבור ליד הארון, בתחילה בכנסיית סנט ג'יילס באדינבורו ולאחר מכן באולם וסטמינסטר, שם יוצב הארון במשך ארבעה ימים. המלך צ'ארלס השלישי ייצא לביקור בכל ארבע האומות שמרכיבות את הממלכה המאוחדת.

המלך יתחיל את יומו בלונדון בביקור באולם וסטמינסטר, בארמון וסטמינסטר, היכן שהבית התחתון והעליון יביעו את תנחומיהם וצ'ארלס יישא נאום. לאחר מכן הוא יטוס עם המלכה רעיה קמילה לאדינבורו, ויצעד לצד הארון מארמון הולירוד לקתדרלת סנט ג'יילס. הציבור הוזהר מפני תורים ארוכים שצפויים להיווצר מחוץ לקתדרלה.

המלך צ'ארלס השלישי וקמילה בפרלמנט. רויטרס
נאום ראשון בפרלמנט/רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי וקמילה בפרלמנט, לונדון, לקראת הנאום הראשון כמלך. רויטרס
נאום ראשון בפרלמנט/רויטרס
המסלול של שיירת ארון המלכה אליזבת. GettyImages
המסלול של שיירת ארון המלכה אליזבת/GettyImages
ארונה של המלכה אליזבת יוצא מטירת בלמורל בדרך לאדינבורו, סקוטלנד, 11 בספטמבר 2022. רויטרס
שיירת הארון עוברת בכבישי סקוטלנד/רויטרס

בארמון הולירוד ייפגש המלך צ'ארלס עם השרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרג'ן, ולאחר מכן הפרלמנט של סקוטלנד יביע את תנחומיו. בערב, המלך יערוך משמרת עם בני משפחה נוספים בקתדרלת סנט ג'יילס לצד הארון.

מחר יועבר הארון לשדה התעופה של אדינבורו ומשם לטוס ללונדון עם הנסיכה אן. הוא צפוי להגיע ללונדון ב-21:00 שעון ישראל ומשם לארמון בקינגהאם. מוקדם יותר, המלך וקמילה יבקרו בבלפסט וייפגשו עם שר החוץ של צפון אירלנד, כריס היטון האריס.

בווידאו: הנסיכה אנה מקבלת את פני ארון המלכה אליזבת/צילום: רויטרס
הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022. ., צילום מסך
המלך צ'ארלס השלישי/צילום מסך, .

ביום רביעי הארמון יעבור מארמון בקינגהאם לאולם וסטמינסטר אחרי הצהריים שם יוצב במשך ארבעה ימים. המלך ובני משפחת המלוכה יצעדו מאחורי הארון מסע שיימשך כ-40 דקות. כשיגיע הארון לווסטמינסטר, הוא יוצב על במה מוגבהת. ליד כל פינה של הארון יוצב חייל לאורך כל שעות היממה. הציבור הרחב יוכל לחלוק כבוד בערב. האולם יישאר פתוח 24 שעות עד ליום הלוויה, ב-19 בספטמבר. על פי הערכות, מאות אלפים יבקרו את הארון. צ'ארלס וקמילה יבקרו בוויילס.

ארמון בקינגהאם הודיע אתמול כי שלח הזמנה אישית לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואשתו ג'יל ללוויה של המלכה בשבוע הבא, לעומת משלחת גדולה. הבית הלבן הודיע שביידן קיבל את ההזמנה ויגיע בלוויית אשתו. בלוויות ממלכתיות אחרות, למשל של נשיא דרום אפריקה נלסון מנדלה, הגיעו נשיאים עם משלחת של בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully