וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חידשנו השיחות עם ערב הסעודית "ללא תנאים מוקדמים"

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 10:20

דובר משרד החוץ האיראני אמר גם כי טהראן מצפה לגישה בונה מצד ריאד. "איראן תגיב בהתאם לכל צעד בונה מצד ערב הסעודית". שתי המעצמות ניתקו את הקשרים ב-2016

איראן וערב הסעודית פתחו בשיחות ללא תנאים מוקדמים, כך אמר היום (שני) דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנעני. הוא הוסיף כי טהראן מצפה לגישה בונה מצד ריאד. "איראן תגיב בהתאם לכל צעד בונה מצד ערב הסעודית", אמר כנעני בכנס טלוויזיוני.

ריאד וטהראן, שתי המעצמות המוסלמיות הסונית והשיעית המובילות באזור בהתאמה, נתונות במאבק כוחות מתמשך בן עשורים. השתיים ניתקו את הקשרים ב-2016. ניתוק הקשרים הדיפלומטיים קרתה לאחר שהמוני איראנים תקפו את שגרירות ערב הסעודית בטהראן, בתגובה להוצאה להורג של מנהיג דתי שיעי בכיר.

ג'ו ביידן בשדה התעופה של ג'דה, ערב הסעודית, לקראת עזיבתו, 16 ביולי 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב בביקור בערב הסעודית, יולי 2022/רויטרס

כמו כן, שתי המדינות עומדות גם בצדדים מנוגדים בנוגע למלחמה הקטלנית בתימן. איראן ממשיכה לתמוך בחותים ומספקת להם נשק ותחמושת, שמשמשים גם לתקיפות בערב הסעודית ובמדינות נוספות במפרץ.

בחודש שעבר, טהראן אמרה כי סבב שישי של שיחות בין ערב הסעודית לאיראן בבגדד יצא לפועל כשהתנאים בעיראק יאפשרו זאת. במאי, שר החוץ הסעודי אמר כי הושגה התקדמות בשיחות בתיווך עיראק עם איראן, אך זאת "אינה מספיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully