וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיתחנו מל"ט מתאבד לתקיפת מטרות בישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 10:52

מפקד כוחות היבשה אמר כי כלי הטיס, "ארש-2", נועד לפגוע במטרות בתל אביב ובחיפה. בטהראן איימו לאחרונה בתגובה קשה נגד ישראל אם היא תתקוף את אתרי הגרעין שלה, על רקע המבוי הסתום במו"מ עם ארה"ב

בווידאו: לפיד מתייחס למאמצים לבלום את הסכם הגרעין עם איראן/צילום: רוני כנפו

בכיר בצבא איראן אמר היום (שני) כי טהראן פיתחה מל"טים מתאבדים שנועדו לפגוע בעומק ישראל. בריגדר-גנרל כיומרת' חידרי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות מהר, אמר כי כלי הטיס החדש, "ארש-2", הוא גרסה משודרגת של "ארש-1". לדבריו, מטרתו היא לפגוע ב"תל אביב ובחיפה".

איראן השקיעה משאבים גדולים בשנים האחרונות לפיתוח מערך של כלי טיס בלתי-מאוישים, שנועד לחפות על חולשת חיל האוויר שלה, הסובל ממחסור בחלקי חילוף מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. רבים מהמל"טים האלו הגיעו לידיהם של ארגונים במזרח התיכון הנתמכים על ידי, בהם חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן.

בטהראן איימו לאחרונה בתגובה קשה נגד ישראל אם היא תתקוף את אתרי הגרעין שלה, על רקע המבוי הסתום במשא ומתן עם ארצות הברית על חזרה להסכם הגרעין. בישראל מבהירים חדשות לבקרים כי הם לא יהיו מחויבים להסכם, אם אכן ייחתם, ובשבוע שעבר ביקר ראש הממשלה יאיר לפיד בטייסת חמקני F-35 ושלח משם מסר לאיראן.

"אם איראן תמשיך לנסות (להשיג נשק גרעיני), היא תגלה את ידה הארוכה ואת יכולותיה של ישראל", הזהיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים.

שיגור מל"ט במהלך תרגיל של צבא איראן במקום לא ידוע, 25 באוגוסט 2022. רויטרס
תחליף לחיל האוויר. תרגיל מל"טים של איראן, בחודש שעבר/רויטרס

המל"טים האיראניים מדאיגים גם את ארצות הברית, שהאשימה את טהראן בהעברת כלי טיס בלתי-מאוישים לרוסיה, לטובת מלחמתה באוקראינה. איראן מכחישה זאת, אך בסוף השבוע הטילה וושינגטון סנקציות על חברת תעופה שלטענתה העבירה את המל"טים לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully