וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

55 מיליון שקל במרמה: 4 תושבי הצפון, בהם שני עורכי דין, חשודים בהונאת קרקעות

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 9:23

הארבעה חשודים בזיוף מסמכים רשמיים שתמורתם הוציאו במרמה מיליוני שקלים מתושבים במגזר הערבי שהאמינו כי הם רוכשים זכויות על אדמות מדינה. אחרי חקירה סמויה בת כמה חודשים, הם נעצרו ועוקלו להם כלי רכב ונכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים

אתר בנייה. ShutterStock
החשודים ניצלו את עיסוקים כעורכי דין/ShutterStock

המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה תושבים מהצפון, בהם שני עורכי דין, בחשד להונאת קרקעות בהיקף של יותר מ-55 מיליון שקל. לפי החשד, הם מכרו לתושבים מהחברה הערבית זכות לקרקעות מדינה, תוך שימוש במסמכים מזויפים.

לפי המשטרה, בחודשים האחרונים ניהלה היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 חקירה סמויה בפרשה. החקירה החלה בעקבות תלונה של רשות מקרקעי ישראל ומיסוי מקרקעין נגד שני תושבי הצפון בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון בסכום של עשרות מיליוני שקלים.

במשטרה אמרו כי החשודים פעלו באופן סדור ושיטתי, מכרו זכות לקרקעות מדינה לעשרות אנשים מהחברה הערבית באמצעות זיוף מסמכים של רשות מקרקעי ישראל. כל זאת כשבפועל אותן קרקעות באזור הצפון לא הוצעו למכירה. בנוסף לכך, ניצלו החשודים את עיסוקם כעורכי דין ליצירת מצג לגיטימי ואמין כביכול, לצורך ניצול ומרמה של הקורבנות.

הבוקר, לאחר שנגבו בימים האחרונים עדויות מעשרות מתלוננים, פשטו שוטרי היאל"כ, יחד עם שוטרים ממחוז צפון ומג"ב, על בתיהם של החשודים בכפר כנא, בנוף הגליל ובמשהד. במהלך הפעילות עוכבו ארבעה חשודים ונתפסו כלי רכב ועשרות נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים, וכן עוקלו חשבונות בנק. המשטרה מתכוונת לפעול לחילוטם של החשבונות והיא קראה לנפגעים נוספים בפרשה, ככל שיש כאלו, לפנות למשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully