וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבליץ האוקראיני: רוסיה תקפה תשתיות אזרחיות, הפסקות חשמל בחרקוב

זלנסקי האשים את מוסקבה במתקפה מכוונת נגד מתקנים אזרחיים בעקבות המפלות שספגה במזרח: "אין במקום מתקנים צבאיים - המטרה של רוסיה היא למנוע מאנשים אור וחום". בחרקוב הופסקה תנועת המטרו. ארה"ב: זאת תגובת רוסיה לשחרור השטחים ע"י אוקראינה

בווידאו: אוקראינה השתלטה בחזרה על שטחים במחוז חרקוב/צילום: רויטרס

אוקראינה האשימה אמש (ראשון) את רוסיה במתקפה מכוונת נגד תשתיות אזרחיות במדינה. דווח על הפסקות חשמל נרחבות במזרח אוקראינה, בין היתר בערים חרקוב וסומי, וכן במחוז דניפרופטרובסק שבמרכז המדינה. בחרקוב דווח כי בשל הפסקת החשמל נרשמו גם שיבושים בתשתית המים. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראו אנשים צועדים על פסי רכבת תחתית, בעקבות עצירת התנועה.

התקיפה של רוסיה מגיעה בתגובה לבליץ של צבא אוקראינה ולהצלחה שרשם בסוף השבוע האחרון עם החזרת שליטתו בשתי ערי מפתח במחוז חרקוב, איזיום וקופיאנסק. "אין במקום מתקנים צבאיים - המטרה שלהם היא למנוע מאנשים אור וחום", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

שריפה בתחנת כוח בחרקוב, אוקראינה. 11 בספטמבר 2022. רויטרס
צבא רוסיה ספג מפלה כבדה. שריפה בתחנת כוח בחרקוב, אתמול/רויטרס

שגרירות ארצות הברית בקייב גינתה את המתקפה ואמרה כי זאת "תגובה של מוסקבה לשחרור השטחים במזרח המדינה". בקייב טוענים כי הם שחררו מאז תחילת החודש שטח של כ-3,000 קמ"ר בצפון-מזרח המדינה ובדרומה שהיה תחת כיבוש רוסי מאז הימים הראשונים של המלחמה.

המפלה של צבא רוסיה במחוז חרקוב היא הגדולה ביותר שלו מאז שנאלץ לסגת מפרברי קייב במרץ, אך בכירים ברוסיה ממשיכים לטעון שכל מטרות "המבצע המיוחד" באוקראינה יושלמו.

תיעוד מהמטרו המושבת של חרקוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully