וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קיבל הזדמנות": משרת קבע פוטר - ויקבל מצה"ל פיצוי בסך 170 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 9:47

משרת קבע בטייסת בחיל האוויר פוטר לאחר שלא קיבל הזדמנות להתמודד על משרת המשך בצבא - ויפוצה ב-172,496 שקלים. "לאחר בדיקה התברר כי היו 4 תפקידים שהיו רלוונטיים לתובע", קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א. "צה"ל לא עשה את שנדרש - שלילת ההזדמנות מזכה בפיצוי"

בית המשפט המחוזי בתל אביב. -, אתר רשמי
"שלילת ההזדמנות מזכה בפיצוי", בית המשפט המחוזי בת"א/אתר רשמי, -

צה"ל יפצה משרת קבע בטייסת תעופה בחיל האוויר שפוטר ב-172,496 שקלים - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת, לאחר שהתובע לא קיבל הזדמנות להתמודד על משרת המשך בצה"ל - על אף שבאותה התקופה היו ארבעה תפקידים רלוונטיים עבורו. "שלילת הזדמנות מהתובע מזכה אותו בפיצוי", קבעה השופטת נועם חת מקוב בפסק הדין וחייבה את משרד הביטחון וצה"ל לשלם לו לצד הפיצוי הנקוב, שכר טרחת עורך דין בסך 20 אלף שקלים וכן אפשרות להתמודד על משרת קבע נוספת בצבא במהלך השנתיים הקרובות. עורך הדין שייצג את משרת הקבע הוא יורם מזוז.

פנחס, מש"'ק כיבוי בטייסת תעופה בבסיס רמון של חיל האוויר, פוטר על ידי מפקד הטייסת לאחר שבע שנות שירות בתפקיד קבע, בין השנים 2011-2002. לטענתו, במשך שנתיים המפקדים בצה"ל לא אפשרו לו להתמודד על תפקיד המשך וכן גייסו משרת קבע אחר לתפקיד אותו מילא. "ההחלטה הייתה חסרת תום והפרה את פקודת מטכ"ל", טען. בהמשך פוטר פנחס, לדבריו "בחיפזון", שכן אם היה מקבל תפקיד המשך ודרגה - לא היה ניתן לפטרו משום שהיה חוצה את גיל 40.

אילוסטרציה חייל צה"ל. GettyImages
"לא קיבל הזדמנות". אילוסטרציה/GettyImages

פנחס פנה לנציב קבילות החיילים שקבע כי לא נמצא פגם בהתנהלות כלפיו אך שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב נועם חת מקוב פסקה לטובתו. "לאחר בדיקה התברר כי היו ארבעה תקנים שהיו במפורש רלוונטיים לתובע, גם אם לא בבסיס רמון", קבעה השופטת. "המדינה וצה"ל לא עשו את שנדרשו - התובע לא אמור לנחש מתי נפתח תקן לאיוש ולא אמור להתקשר לגורם עלום כדי לקדם את ענייניו".

עוד מתחה השופטת ביקורת על מפקדיו של פנחס ואפשרה לו להתמודד על תפקיד בשירות קבע, כולל תפקידי אזרח עובד צה"ל, במשך השנתיים הקרובות. לפי פסיקתה התקדימית, על משרד הביטחון וצה"ל לשלם את הפיצויים הנקובים לתובע תוך 30 יום ובנוסף אליהם שתי משכורות צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully