וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בברזיל מתקרבות: תומך של בולסונרו דקר למוות בתומך לולה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 11:49

על פי המשטרה, רפאל סילבה דה אולוביירה בן ה-24 דקר בסכין את בנדיטו קרדוסו דוס סנטוס בן ה-42, והרג אותו. החשוד נעצר, הודה במעשה והוגש נגדו כתב אישום. הנשיא המכהן הימני קיצוני מפגר בסקרים אחרי לולה דה סילבה השמאלני בקמפיין מפלג במיוחד

תומך של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו דקר למוות תומך של הנשיא לשעבר לולה דה סילבה, כך הודיעו ביום שישי הרשויות בברזיל. זאת הדוגמה האחרונה למתיחות הגוברת במדינה לקראת הבחירות.

התקרית אירעה במדינה מאטו גרוסו במערב ברזיל, לאחר שהרוחות סערו בעקבות ויכוח על התמיכה במועמדים. בולסונרו הימני קיצוני מפגר בסקרים אחרי לולה השמאלני בקמפיין מפלג במיוחד.

על פי המשטרה, רפאל סילבה דה אולוביירה בן ה-24 הרג את בנדיטו קרדוסו דוס סנטוס בן ה-42, לאחר שדקר אותו בסכין. החשוד נעצר, הודה במעשה והוגש נגדו כתב אישום.

נשיא ברזיל לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה לאחר ששוחרר מהכלא,קוריטיבה ברזיל, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה/רויטרס
העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
הנשיא בולסונרו/רויטרס

לולה אמר ביום שישי כי יש "אווירה של שנאה בקמפיין שאינה נורמלית כלל". הוא הוסיף כי רשויות החוק צריכות לחקור אם תקריות כאלה "היו הוראה של מישהו או הונחו על ידי מישהו, או אם זאת אסטרטגיה פוליטית". הוא לא סיפק ראיות לטענה.

בהצהרה, חואניטה גוברטוס אסטרדה, מנהלת אמריקס פור יומן רייטס ווץ', אמרה "כל המועמדים צריכים לגנות בחריפות" את הרצח של כרדוסו דוס סנטוס, והוסיפה כי "אזרחי ברזיל ראויים לבחירות שלוות ולאפשרות לנהל דיונים פוליטיים ללא חשש מאלימות או תגובת נגד כלפי ההשקפות שלהם".

ביולי, גורם בממשל המקומי ממפלגתו של לולה, מפלגת העובדים, נורה למוות על ידי סוהר פדרלי שתומך בבולסונרו.

ביום שישי נפצע גם תומך של בולסונרו לאחר שלטענתו הותקף על ידי תומכי מפלגת העובדים שהמתינו ללולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully