וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-200 למלחמה באוקראינה: תבוסה מפתיעה לרוסיה בצפון מזרח

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 13:43

נראה שאוקראינה הצליחה להחזיר את השליטה בשתי ערי מפתח, איזיום וקופיאנסק, הודות למתקפת הנגד באזור חרקוב בימים האחרונים. זאת לאחר שרשמה הישגים מול הצבא הרוסי גם במתקפה בדרום שמטרתה היתה להסיח את דעתו מחרקיב

בווידאו: אוקראינה השתלטה בחזרה על שטחים במחוז חרקוב/צילום: רויטרס

המלחמה באוקראינה נכנסה היום (ראשון) ליומה ה-200, בזמן שמתקפת הנגד האוקראינית בצפון מזרח המדינה הצליחה לגרום לתבוסה יוצאת דופן למוסקבה. הצבא הרוסי נסוג באלפיו לאחר שספג כמה תבוסות קשות בשדה הקרב.

נראה שאוקראינה הצליחה להחזיר את השליטה בשתי ערי מפתח, איזיום וקופיאנסק, הודות למתקפת הנגד באזור חרקוב בימים האחרונים. זאת לאחר שרשמה הישגים מול הצבא הרוסי גם במתקפה בדרום שמטרתה היתה להסיח את דעתו מחרקיב.

תמונות שפורסמו על ידי אוקראינה הראו חיילים מניפים את הדגל הלאומי בקופיאנסק, מרכז לוגיסטי חשוב בעבור הצבא הרוסי במזרח אוקראינה, היכן שמסילות הרכבת מחברות את רוסיה למזרח אוקראינה ובחודשים האחרונים עברה האספקה לכוחות הרוסים בצפון מזרח אוקראינה.

משרד ההגה הרוסי אישר את הנסיגה של כוחותיו מאיזיום, בסיס חשוב של הכוחות בחרקוב, בטענה של "התארגנות מחדש" כדי להגביר את המתקפה בדונצק. הכיבוש מחדש של איזיום הוא ההישג המשמעותי ביותר בהסגת הכוחות הרוסים מאז תחילת הפלישה. הדגל האוקראיני הונף גם בעיר בלאקלייה, על פי המושל המחוזי של חרקוב.

חיילים אוקראינים חוגגים את הכיבוש של קופיאנסק, 10 בספטמבר 2022, אוקראינה. רויטרס
חיילים אוקראינים בקופיאנסק, אתמול/רויטרס

משרד ההגנה הבריטי מעריך כי הכוחות הרוסים "הופתעו" ממתקפת הנגד. המתקפה האוקראינית בדרום, שקיבלה פרסום רב, היתה למעשה קמפיין כוזב כדי להסיח את דעת רוסיה מהמתקפה האמיתית בחרקוב, מסרו הכוחות המיוחדים של אוקראינה. "רוסיה חשבה שתהיה בדרום ותעביר לשם את הציוד שלה. ואז, במקום בדרום, המתקפה אירעה במקום שבו הכי פחות ציפו לה, וזה גרם להם להיכנס לפאניקה ולברוח".

בנאום מוקלט אמר אתמול נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הכוחות האוקראיניים שיחררו אזור של 2,000 קמ"ר מאס תחילת מתקפת הנגד מול רוסיה בתחילת החודש.

תושבים באזורים הכבושים של אזור חרקוב התחילו להתפנות לרוסיה, על פי סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

על פי האו"ם, לפחות 5,767 אזרחים נהרגו במלחמה, "אף שהמספרים בוודאי גבוהים בהרבה". הצבא האוקראיני מסר כי 350 חיילים רוסים נהרגו מתחילת מתקפת הנגד, ובסך הכל 52,250 חיילים רוסים נהרגו מתחילת המלחמה בפברואר. הצבא האוקראיני גם דיווח כי רוסיה שלחה 1,300 לוחמים צ'צ'נים לדרום חרסון.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי המלחמה נכנסה כעת לתקופה קריטית, ודחק בבעלות הברית המערביות של אוקראינה להגביר את התמיכה גם בחורף המתקרב.

מפקח של סבא"א בתחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. GettyImages
תחנת הכוח זפוריז'יה/GettyImages

ובזפוריז'יה, בדרום אוקראינה, פעילותה של תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה נעצרה לגמרי, דיווחה הסוכנות הממלכתית אנרגוטם, שאחראית על תחנת הכוח.

הסוכנות מסרה כי השבת החשמל לתחנה איפשרה לה לנתק את הכור השישי והאחרון שפעל - הדבר הבטוח ביותר לעשות כעת. "כעת נעשות הכנות לקרר את הכור", נמסר מאנרגוטם. קייב גם קראה לתושבים באזורים הכבושים סביב התחנה להתפנות לטובת ביטחונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully