וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שיירת ארון המלכה אליזבת הגיעה לאדינבורו

המסע התחיל בשעה 12 בצהריים, שעון ישראל. הארון יונח במשכן המלכותי הרשמי, ארמון הולירוד, על מנת שהצוות יוכל לחלוק כבוד אחרון. הציבור יוכל לראשונה לראות את הארון ביום שני, כשיועבר לכנסיית סנט ג'יילס באדינבורו

LIVE

אלפים יצאו היום (ראשון) לרחובות סקוטלנד ללוות את הארון של המלכה אליזבת השנייה שהלכה לעולמה ביום חמישי. השיירה החלה את דרכה בטירת בלמורל כשהיעד הסופי הוא הבירה, אדינבורו. המסע התחיל בשעה 12 בצהריים, שעון ישראל, והסתיים בסביבות השעה 6 בערב.

הארון יונח בסופו של היום במשכן המלכותי הרשמי, ארמון הולירוד בעיר, על מנת שהצוות יוכל לחלוק כבוד אחרון. הציבור יוכל לראשונה לראות את הארון ביום שני, כשיועבר לכנסיית סנט ג'יילס באדינבורו.

הארון צפוי להגיע לאברדין אחרי 1 בצהריים ויעבור גם בפרברי העיר. לאחר מכן, הפמליה תעשה דרכה לדאנדי ומשם לפרת, לפני שתעלה על כביש M90.

ארונה של המלכה אליזבת יוצא מטירת בלמורל בדרך לאדינבורו, סקוטלנד, 11 בספטמבר 2022. רויטרס
כלי הרכב הנושא את ארונה של המלכה בדרכו לאדינבורו, היום/רויטרס
בווידאו: הארי ומייגן וקייט וויליאם סוקרים את המחוות מחוץ לארמון ווינדזור/צילום: רויטרס
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה/רויטרס

קהל גדול במיוחד צפוי להמתין לארון באדינבורו - שם תעבור הפמליה לכל אורכו של המייל המלכותי המפורסם - אזור התיירות המרכזי של העיר, בשעה 6 בערב.

לאחר מכן, יונח הארון באולם הכס בארמון הולירוד, לפני שהמלך צ'ארלס השלישי והמלכה רעיה יצטרפו לתהלוכה שתעשה דרכה לכנסייה ביום שני אחר הצהריים.

הציבור יוכל לעבור ליד הארון ביום שני אחר הצהריים. תורים ארוכים צפויים להיווצר, הצילום וההקלטה אסורים.

המלך ובני מלוכה אחרים יעמדו על המשמר על העת ליד הארון, בנוהל המלכותי שנקרא "משמרת הנסיכים", ממחר בערב. הנסיכה אן, בתה של המלכה אליזבת המנוחה, תטוס ללונדון עם הארון ביום שלישי. האירועים בסקוטלנד הם הצעדים הראשונים שמובילים ללווייה בכנסיית וסטמינסטר ביום שני, ה-19 בספטמבר.

בווידאו: המלך צ'ארלס השלישי נכנס לארמון בקינגהאם/צילום: רויטרס
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
ארמון בקינגהאם/רויטרס
בווידאו: צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה/צילום: רויטרס
הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
ההכרזה/רויטרס

אתמול הוכרז צ'ארלס באופן רשמי כמלך הממלכה בטקס מסורתי בארמון סנט ג'יימס בלונדון.הנסיך אנדרו וילדיה הנוספים של המלכה, ילדיהם והנכדים התאספו בטירת בלמורל ועברו בין הפרחים, המכתבים ומחוות ההוקרה שהונחו ליד שעריה. "היה לנו יום אחד בלבד, כעת אנחנו מתחילים את התהליך האחרון", אמר אנדרו לקהל. בני משפחה נראו מזילים דמעות בעודם קוראים את המסרים של הציבור למלכה.

הנסיך ויליאם פירסם הצהרה מרגשת בטוויטר למלכה: "היא עמדה לצדי ברגעים השמחים ביותר שלי. והיא עמדה לצדי בימים העצובים ביותר בחיי" הוא אמר. "ידעתי שהיום הזה יגיע, אך יעבור זמן לפני שהמציאות של החיים בלי גראני תופנם". הנסיך כתב גם כי הוא אסיר תודה על כך שהילדים שלו זכו לבלות שנים יקרות ערך עם המלכה ויצרו "זיכרונות למשך כל חייהם".

הנסיך וויליאם והנסיכה קייט עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
האיחוד/רויטרס

עם זאת, היה זה אירוע לא מתוכנן שהגיע לכותרות - ויליאם והנסיך הארי, אחיו הצעיר, הניחו לרגע בצד את המחלוקות ביניהם ונפגשו בטירת בלמורל. קייט ומייגן הצטרפו לאחים ושני הזוגות הודו לציבור במשך הליכה בת 45 דקות ברחוב הראשי של העיר.

הנסיך ויליאם יצר קשר עם אחיו בתקווה שיוכלו להציג חזית מאוחדת לפני הציבור לאחר הסכסוך בין השניים שנמשך כמה שנים. על פי חלק מדיווחים, המלך צ'ארלס הוא שהורה לוויליאם להזמין את הזוג סאסקס.

דובר של ארמון קנזינגטון אמר כי הנסיך מוויילס הזמין את הארי ומייגן להצטרף אליו ולנסיכה מוויילס לצעידה ברחוב. עם זאת, על פי דיווח ב"טיימס", ההצעה לוותה במשא ומתן מורכב שעיכב את ההגעה לבלמורל ב-45 דקות.

מקור בכיר בארמון אמר כי "הנסיך מוויילס הזמין את הדוכס והדוכסית מסאסקס להצטרף אליו ולנסיכה. הנסיך חשב כי זה חשוב להראות אחדות בשביל המלכה בתקופה קשה זאת". חבר של הזוג סאסקס והעיתונאי המועדף עליהם, אומיד סקובי, צייץ כי ההזמנה הגיע ב"דקה התשעים". הוא הוסיף כי "ללא ספק, זה רגע משמעותי בהיסטוריה של היחסים בין שני האחים".

האיחוד אתמול הוא הפעם הראשונה ששני הזוגות נראו יחדיו בפומבי מאז ה-9 במרץ 2020. זאת גם הפעם הראשונה ששני האחים נראו יחדיו בפומבי מאז טקס האזכרה לאמם, הנסיכה דיאנה.

בהמשך השבוע, הארון של המלכה יילקח לארמון בקינגהאם ביום שלישי, והצוות יחלוק לה כבוד אחרון. ביום רביעי הוא יועבר לאולם וסטמינסטר. לאחר מכן יחלו ארבעה ימים שבהם הציבור יוכל לעבור על פני הארון. ביום שני הבא, תיערך הלוויה בכנסיית וסטמינסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully