וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חונקים את מי שמציל חיים": עובדי בית החולים האנגלי בנצרת הפגינו מול בית ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 22:53

צוות בית החולים מוחה על כך שלטענתו, המדינה לא עומדת בהתחייבותה התקציבית לבית החולים, ובעקבות זאת לא קיבלו את משכורת אוגוסט. העובדים פתחו בשביתה ביום חמישי. ח"כ עאידה תומא סלימן, שהצטרפה למפגינים: "הממשלה לא משרתת את הציבור"

הפגנת עובדי בית החולים האנגלי בנצרת עם ח"כ עאידה תומא סלימן מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, 10 בספטמבר 2022. תקשורת חד"ש, אתר רשמי
צוות בית החולים עם ח"כ עאידה תומא סלימן בהפגנה מול ביתו של יאיר לפיד, 10 בספטמבר 2022/אתר רשמי, תקשורת חד"ש

הרופאים, האחים ועובדי המגזרים הנוספים בבית החולים האנגלי בנצרת הפגינו הערב (שבת) מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב. זאת בתגובה למה שמהווה, לטענתם, אי עמידה של המדינה בהתחייבויותיה באשר לתקצוב בית החולים, שבעקבותיה לא שילם בית החולים את שכר חודש אוגוסט לעובדיו.

ביום חמישי האחרון פתחו עובדי בית החולים בשביתה ובית החולים עבר לעבודה במתכונת שבת. במהלך השביתה הפסיקה פעילות חדר המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, וכן הופסקה קבלה של מטופלים חדשים ואמבולנסים עד למציאת פתרון.

הפגנת צוות בית החולים האנגלי בנצרת מול בית ראש הממשלה יאיר לפיד, 10 בספטמבר 2022. יח"צ - בית החולים האנגלי בנצרת, אתר רשמי
צוות בית החולים בהפגנה, 10 בספטמבר 2022/אתר רשמי, יח"צ - בית החולים האנגלי בנצרת

חברת הכנסת עאידה תומא סלימן, שהשתתפה בהפגנה, צייצה: "עכשיו בהפגנת עובדי בית החולים הסקוטי בנצרת מול בית ראש הממשלה. משרד הבריאות לא מעביר תקציב ובית החולים על סף קריסה. הממשלה לא משרתת את הציבור, ועוד חונקת את מי שעובדים מסביב לשעון כדי להציל חיים - בושה!".

בעצומה שעליה חתומים העובדים, נאמר: "אנחנו עובדי ועובדות בית החולים האנגלי בנצרת, המשרת את כלל תושבי העיר והצפון כולו - מוסלמים, נוצרים ויהודים - מודיעים בזאת, כי אם ממשלת ישראל, ממשלת 'השינוי', לא תעביר בימים הקרובים לבית החולים את הסכומים המגיעים לבית החולים, ומשכורותינו לא ישולמו כדין - לא נצא להצביע בבחירות הקרובות. לא אנחנו, ולא בני משפחותינו".

עוד נכתב בעצומה: "בית החולים, אשר מעניק שירות רפואי ציבורי מהטובים במדינה, ואשר משרד הבריאות עצמו מדרג אותו כאחד מהיעילים במדינה, לא מקבל את התקצוב המגיע לו ממשרד הבריאות והאוצר. לכן נבצר ממנו לשלם את משכורות אוגוסט ואילך. לא נהיה האידיוטים השימושיים של 'ממשלת השינוי' - אם איננו ראויים לשכר עבור עבודתנו במערכת הבריאות הציבורית, אז אין סיבה שניקח חלק בבחירות. אנו קוראים בזאת לכלל התושבים בנצרת, בצפון ולכל האזרחים והאזרחיות הערביים במדינה, לא לקחת חלק בבחירות, עד אשר לא יוסדר תקציבו של בית החולים".

במקביל, המתמחים ברפואה ממשיכים לשהות באוהל שובתי הרעב, בסמוך לביתו של רוה"מ לפיד, ומצפים שלפיד יצא לדבר איתם. דר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם אמרה באוהל שובתי הרעב: "ביקשתי מהשובתים להפסיק את שביתת הרעב מתוך חשש אמיתי לשלומם ואני מקווה שהם יענו לבקשתי. שביתת הרעב שלהם היא תוצאה של משבר עמוק וייאוש גדול ועל הממשלה והעומד בראשה לעמוד אחר ההתחייבויות ולהעביר את 66 מיליוני השח לבתי החולים, על מנת שניתן יהיה לפתוח תקנים, לאייש אותם, להכשיר את כוח האדם ולהתחיל את מהלך קיצור התורנויות. אנחנו לא נוותר ולא נעצור עד שנשים סוף לעוול של תורנויות 26 שעות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully