וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה השתלטה מחדש על עשרות יישובים במחוז חרקוב, רוסיה הודתה בנסיגה

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 23:27

זלנסקי אמר כי צבא אוקראינה הפתיע את הרוסיים וכי מדינתו הצליחה להשתלט מחדש על 2 ערים אסטרטגיות. מדובר בהצלחה המשמעותית ביותר של אוקראינה מאז נסיגת רוסיה מפאתי קייב ובנקודת מפנה מכרעת במלחמה בין המדינות. "הרוסים קורסים כמו במפולת שלגים"

בווידאו: אוניה נושאת דגן ראשונה יצאה מנמל אודסה שבאוקראינה/צילום: רויטרס

אוקראינה השתלטה היום (שבת) מחדש על עשרות יישובים שרוסיה כבשה במחוז חרקוב שבמזרח המדינה, בהם הערים האסטרטגיות איזיום וקופיאנסק. זאת, במסגרת מתקפת הפתע בה פתחה מוקדם יותר. במקביל משרד ההגנה של רוסיה הודה בנסיגת כוחותיו מהעיר איזיום - במה שנראה כמו ההצלחה המשמעותית ביותר של צבא אוקראינה מאז נסיגת הרוסים מפאתי קייב בחודש מרץ.

בסוכנויות הידיעות דווח כי אלפי חיילים בצבא רוסיה נטשו את מלאי התחמושת והציוד שלהם תוך שברחו מהיישובים שבמחוז חרקוב. מדובר בנקודת מפנה מכרעת במלחמה בין המדינות - שנמשכת זה כחצי שנה. הכוחות הרוסיים השתמשו באיזיום כבסיס הלוגיסטי באחת מהמערכות המרכזיות שלהם - המתקפה מצפון על אזור דונבאס.

כוחות רוסיים נעים לעבר חרקוב באוקראינה. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
"הודו בנסיגה". כוחות בצבא רוסיה נעים לעבר חרקוב, אוקראינה, היום/רויטרס

לדברי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כוחות בצבא אוקראינה השתלטו על עשרות קילומטרים במחוז חרקוב ושחררו יותר מ-30 יישובים שנכבשו בידי רוסיה. "החיילים מחזירים את הדגל האוקראיני והגנה על כל עמנו", אמר. זלנסקי אמר שמאז תחילת מתקפת הנגד השתלטו הכוחות האוקראיניים על כ-2,000 קמ"ר.

זלנסקי אמר כי "הצבא הרוסי מפגין בימים אלה את היכולת הטובה ביותר שלו - להראות את גבו". הממשל האוקראיני לא אישר רשמית את שחרור איזיום, אבל ראש הצוות של זלנסקי, אנדריי ירמק, פרסם תמונה של חיילים בפאתי העיר עם אימוג'י של ענבים - משמעות שמה של העיר באוקראינית הוא "צימוקים". "הצבא הרוסי טוען לתואר של הצבא המהיר בעולם. שימשיכו לברוח", כתב ירמק בחשבון הטוויטר שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוקראינה שיחררה כמה עיירות באזור חרקוב. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
"מחזירים את הדגל האוקראיני". כוחות אוקראינים באזור חרקוב, היום/רויטרס

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הממשלתית של רוסיה TASS, משרד ההגנה של רוסיה הורה לצבא לנטוש את האזור "כדי לתגבר את הפעולות במקומות אחרים בהם דונייצק". עוד דווח על עדי ראייה במקום שחזו בהמוני אנשים עוזבים במכוניות את היישובים. ראש המנהל הרוסי בחרקוב קרא לתושבים לפנות את המחוז ולברוח לרוסיה "כדי להציל את חייהם".

הודעת הנסיגה של רוסיה הגיעה שעות לאחר שדווח כי כוחות בצבא אוקראינה כבשו מחדש את העיר קופיאנסק - שבה נמצאת הרכבת שמעבירה אספקה לכל קו החזית של רוסיה בצפון-מזרח אוקראינה. כך, אלפי חיילים רוסיים נותרו מנותקים - באחד מהקרבות האינטנסיביים ביותר של המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully