וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: "חלה התקדמות בשיחות עם לבנון על הגבול הימי - אך עדיין נותרו פערים"

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 19:32

‏בכירים ישראלים הדגישו כי בשיחות עם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין חלה התקדמות לקראת הסכם על הגבול הימי עם לבנון - אך עדיין נותרו פערים ויש צורך בזמן נוסף כדי לסגור אותם. זאת, ברקע ביקורו של הוכשטיין באזור

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש/עומר מירון, לע"מ

‏בכירים ישראלים אמרו היום (שבת) כי חלה התקדמות בשיחות עם לבנון על הגבול הימי. עם זאת, הדגישו כי עדיין נותרו פערים ויש צורך בזמן נוסף כדי לסגור אותם.

אתמול המתווך האמריקני בשיחות בין ישראל ללבנון על הגבול הימי, עמוס הוכשטיין, נפגש בביירות עם נשיא לבנון מישל עוון, ודן עמו במשא ומתן עם ישראל על הגבול הימי. שלשום נפגש הוכשטיין בתל אביב עם היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. ביקורו של הוכשטיין באזור הוגדר כ"קריטי ומכריע" בכל הנוגע לניסיונות לפתור את המחלוקת על הגבול הימי, להגיע להסכם בין המדינות ולמנוע הסלמה בגבול הצפון.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
"חלה התקדמות אך עדיין נותרו פערים". אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

הנשיא ביידן החל בשבוע האחרון להתערב אישית בסוגיית המשא ומתן בין ישראל ללבנון. בשיחת טלפון עם ראש הממשלה לפיד בשבוע שעבר הדגיש הנשיא האמריקני כי הוא מעוניין להשיג הסכם תוך כמה שבועות. בכיר בממשל האמריקני הדגיש כי ביידן אמר את הדברים כיוון שהסוגיה הפכה לדחופה והיעדר הסכם עלול להביא להשלכות מסוכנות לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully